Το ποίημα , η ζωγραφιά και η μουσική (μελοποίηση από την φοιτήτριά μας/μουσικό) που προέκυψε μετά την ενασχόλησή μας με δραστηριότητες φωνολογικής επίγνωσης και πιο συγκεκριμένα με την επαφή μας με τον έμμετρο λόγο και με παιχνίδια ομοιοκαταληξίας
(Φωνολογική επίγνωση είναι η συνειδητοποίηση ότι ο λόγος μπορεί να χωριστεί σε μικρότερες μονάδες ( λέξεις, συλλαβές, γράμματα), αναπτύσσεται σταδιακά κατά την προσχολική περίοδο μέσα από δραστηριότητες, ιεραρχημένες ανάλογα με τη δυσκολία τους και την ηλικία του παιδιού και επηρεάζει θετικά την εκμάθηση της ανάγνωσης και γραφής.
Στόχος των δραστηριοτήτων είναι τα παιδιά να διακρίνουν τις λέξεις μιας πρότασης, τις συλλαβές μιας λέξης, τους ήχους μιας συλλαβής, να αναγνωρίζουν τις λέξεις με τα ίδια αρχικά γράμματα, ίδιες καταλήξεις ,να εστιάζουν και να χειρίζονται μεμονωμένα ήχους (φωνήματα/ήχοι γραμμάτων) στον προφορικό λόγο).
Χειμώνας
Χιόνι έπεσε
πολύ, στο σπίτι στρώθηκε η αυλή.
Η αυλή έγινε
παγάκι και κρυώνει το παπάκι.
«Φτιάξτε μου
φωλίτσα, σας παρακαλώ!
Έξω κάνει
κρύο, φοβάμαι μη χαθώ»
«Εγώ θα σε
βοηθήσω» είπε ο μπαμπάς
και βγήκε
έξω μία φωλίτσα φτιάχνοντας με μιας.
Χιονάνθρωπο
μετά φτιάξαν τα παιδιά
με πολύ
χαρά!
Όμως βγήκε ο
ήλιος, έλιωσε το χιόνι,
φύγαν τα παιδιά
μπήκανε στο
σπίτι, μες στη ζεστασιά!
(Φωνολογική επίγνωση είναι η συνειδητοποίηση ότι ο λόγος μπορεί να χωριστεί σε μικρότερες μονάδες ( λέξεις, συλλαβές, γράμματα), αναπτύσσεται σταδιακά κατά την προσχολική περίοδο μέσα από δραστηριότητες, ιεραρχημένες ανάλογα με τη δυσκολία τους και την ηλικία του παιδιού και επηρεάζει θετικά την εκμάθηση της ανάγνωσης και γραφής.
Στόχος των δραστηριοτήτων είναι τα παιδιά να διακρίνουν τις λέξεις μιας πρότασης, τις συλλαβές μιας λέξης, τους ήχους μιας συλλαβής, να αναγνωρίζουν τις λέξεις με τα ίδια αρχικά γράμματα, ίδιες καταλήξεις ,να εστιάζουν και να χειρίζονται μεμονωμένα ήχους (φωνήματα/ήχοι γραμμάτων) στον προφορικό λόγο).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.