Όλοι οι άνθρωποι είμαστε ίδιοι ( έχουμε κεφάλι, χέρια, πόδια κ.λ.π.) αλλά και διαφορετικοί ( έχουμε ξανθά ή καστανά μαλλιά, γαλάζια ή πράσινα μάτια, μεγάλη ή μικρή μύτη κ.τ.λ.). Διαφορετικοί είμαστε και στο πως αντιλαμβανόμαστε και απεικονίζουμε την πραγματικότητα γύρω μας, γεγονός που είναι πολύ εμφανές στα παιδιά. Τα έργα τους με θέμα "ο εαυτός μου" (κατασκευή με πλαστελίνη) είναι τόσο διαφορετικά αλλά και τόσο όμορφα όλα!!!
«O άνθρωπος πρέπει κάθε μέρα ν᾽ακούει ένα γλυκό τραγούδι, να διαβάζει ένα ωραίο ποίημα, να βλέπει μια ωραία εικόνα και, αν είναι δυνατόν, να διατυπώνει μερικές ιδέες. Αλλιώτικα χάνει το αίσθημα του καλού και την τάση προς αυτό…». Γκαίτε
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα διαφορετικότητα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα διαφορετικότητα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018
Ίδιοι αλλά και διαφορετικοί
Όλοι οι άνθρωποι είμαστε ίδιοι ( έχουμε κεφάλι, χέρια, πόδια κ.λ.π.) αλλά και διαφορετικοί ( έχουμε ξανθά ή καστανά μαλλιά, γαλάζια ή πράσινα μάτια, μεγάλη ή μικρή μύτη κ.τ.λ.). Διαφορετικοί είμαστε και στο πως αντιλαμβανόμαστε και απεικονίζουμε την πραγματικότητα γύρω μας, γεγονός που είναι πολύ εμφανές στα παιδιά. Τα έργα τους με θέμα "ο εαυτός μου" (κατασκευή με πλαστελίνη) είναι τόσο διαφορετικά αλλά και τόσο όμορφα όλα!!!
Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016
Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί !
Τις τελευταίες μέρες ασχοληθήκαμε στην τάξη μας με την έννοια της διαφορετικότητας , αρχικά εντοπισμένη σε εμάς και κατόπιν σε σχέση με τη γλώσσα, την εθνικότητα, το χρώμα και την εξωτερική εμφάνιση.
Ξεκινήσαμε με απλές δραστηριότητες με θέμα " ίδιο-διαφορετικό" όπου εντοπίσαμε διάφορα αντικείμενα μέσα στην τάξη τα οποία άλλα ήταν ίδια και άλλα διαφορετικά ( σε χρώμα, σχήμα, μέγεθος κ.ά).
Συνεχίσαμε με ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες μέσα από τις οποίες αναδείχθηκαν τα κοινά μας χαρακτηριστικά αλλά τα διαφορετικά που μας κάνουν ξεχωριστούς.
Παιχνίδι : " να σηκωθούν και να αλλάξουν θέση μεταξύ τους π.χ. όσοι έχουν κοντά μαλλιά " (υπάρχει μια καρέκλα λιγότερη από τον αριθμό των παιδιών οπότε μένει πάντα κάποιο παιδί όρθιο το οποίο δίνει και την οδηγία κάθε φορά).
Δραστηριότητα: " είμαι ξεχωριστός γιατί... ."
Δραστηριότητα: " ζωγραφίζουμε όλοι το ίδιο θέμα αλλά στο τέλος οι ζωγραφιές μας είναι διαφορετικές" (θέμα : σπίτι, δέντρο, ήλιος).
Από το υλικό της unicef ( από το αντίστοιχο πρόγραμμα ) είχαμε ήδη έρθει σε επαφή με εικόνες από παιδιά από όλο τον κόσμο. Αποφασίσαμε να αναζητήσουμε περισσότερες πληροφορίες στο διαδίκτυο και σε βιβλία.
Γνωρίσαμε παιδιά από την Ασία, την Αφρική, την Ευρώπη, και την Αμερική.
Διαβάσαμε για τα αγαπημένα τους παιχνίδια, τα αγαπημένα τους φαγητά κ.ά. Είδαμε πως γράφουν το όνομά τους, πως γράφουν και προφέρουν το " καλημέρα " και το " γεια". Κάποιοι μάλιστα πρότειναν τις επόμενες μέρες να λέμε την πρωινή μας καλημέρα σε διάφορες γλώσσες και οι υπόλοιποι συμφωνήσαμε με ενθουσιασμό !
Χορέψαμε και διασκεδάσαμε πολύ με μουσική από διάφορες χώρες προσπαθώντας ταυτόχρονα να μιμηθούμε κινήσεις και φιγούρες από παραδοσιακούς χορούς τους.
Διαβάσαμε την ιστορία "Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος" και διαπιστώσαμε ότι η διαφορά στο χρώμα δεν μπορεί να είναι κριτήριο για μια φιλία, αντιθέτως μπορεί να μας προσφέρει χαρά, διασκέδαση αλλά και γνώσεις.
http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip43/Default.html
Μπήκαμε στη θέση του μαύρου κότσυφα αλλά και των άλλων πουλιών και σκεφτήκαμε πως θα αντιμετωπίζαμε εμείς ένα νέο μέλος στη παρέα μας. Τις σκέψεις μας και τις ιδέες μας τις καταγράψαμε σε μια ομαδική εργασία που φτιάξαμε.
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι " Το ασχημόπαπο " που αναφέρεται στην διάκριση εξαιτίας της εξωτερικής εμφάνισης.
Αναλύσαμε την ιστορία και την δραματοποίησαμε ώστε να μπούμε στη θέση των ηρώων, να αισθανθούμε κι εμείς όπως αισθάνθηκαν και να σκεφτούμε πως αντιμετώπισαν τις δυσκολίες τους.
Τέλος καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι όλοι είμαστε ίσοι, όλοι διαφορετικοί και όλοι ξεχωριστοί !!
Ξεκινήσαμε με απλές δραστηριότητες με θέμα " ίδιο-διαφορετικό" όπου εντοπίσαμε διάφορα αντικείμενα μέσα στην τάξη τα οποία άλλα ήταν ίδια και άλλα διαφορετικά ( σε χρώμα, σχήμα, μέγεθος κ.ά).
Συνεχίσαμε με ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες μέσα από τις οποίες αναδείχθηκαν τα κοινά μας χαρακτηριστικά αλλά τα διαφορετικά που μας κάνουν ξεχωριστούς.
Παιχνίδι : " να σηκωθούν και να αλλάξουν θέση μεταξύ τους π.χ. όσοι έχουν κοντά μαλλιά " (υπάρχει μια καρέκλα λιγότερη από τον αριθμό των παιδιών οπότε μένει πάντα κάποιο παιδί όρθιο το οποίο δίνει και την οδηγία κάθε φορά).
Δραστηριότητα: " είμαι ξεχωριστός γιατί... ."
Δραστηριότητα: " ζωγραφίζουμε όλοι το ίδιο θέμα αλλά στο τέλος οι ζωγραφιές μας είναι διαφορετικές" (θέμα : σπίτι, δέντρο, ήλιος).
Από το υλικό της unicef ( από το αντίστοιχο πρόγραμμα ) είχαμε ήδη έρθει σε επαφή με εικόνες από παιδιά από όλο τον κόσμο. Αποφασίσαμε να αναζητήσουμε περισσότερες πληροφορίες στο διαδίκτυο και σε βιβλία.
Γνωρίσαμε παιδιά από την Ασία, την Αφρική, την Ευρώπη, και την Αμερική.
Διαβάσαμε για τα αγαπημένα τους παιχνίδια, τα αγαπημένα τους φαγητά κ.ά. Είδαμε πως γράφουν το όνομά τους, πως γράφουν και προφέρουν το " καλημέρα " και το " γεια". Κάποιοι μάλιστα πρότειναν τις επόμενες μέρες να λέμε την πρωινή μας καλημέρα σε διάφορες γλώσσες και οι υπόλοιποι συμφωνήσαμε με ενθουσιασμό !
Χορέψαμε και διασκεδάσαμε πολύ με μουσική από διάφορες χώρες προσπαθώντας ταυτόχρονα να μιμηθούμε κινήσεις και φιγούρες από παραδοσιακούς χορούς τους.
Διαβάσαμε την ιστορία "Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος" και διαπιστώσαμε ότι η διαφορά στο χρώμα δεν μπορεί να είναι κριτήριο για μια φιλία, αντιθέτως μπορεί να μας προσφέρει χαρά, διασκέδαση αλλά και γνώσεις.
http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip43/Default.html
Μπήκαμε στη θέση του μαύρου κότσυφα αλλά και των άλλων πουλιών και σκεφτήκαμε πως θα αντιμετωπίζαμε εμείς ένα νέο μέλος στη παρέα μας. Τις σκέψεις μας και τις ιδέες μας τις καταγράψαμε σε μια ομαδική εργασία που φτιάξαμε.
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι " Το ασχημόπαπο " που αναφέρεται στην διάκριση εξαιτίας της εξωτερικής εμφάνισης.
Αναλύσαμε την ιστορία και την δραματοποίησαμε ώστε να μπούμε στη θέση των ηρώων, να αισθανθούμε κι εμείς όπως αισθάνθηκαν και να σκεφτούμε πως αντιμετώπισαν τις δυσκολίες τους.
Τέλος καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι όλοι είμαστε ίσοι, όλοι διαφορετικοί και όλοι ξεχωριστοί !!
Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2015
Χριστούγεννα
Γιορτή αγάπης και προσφοράς τα Χριστούγεννα, έννοιες που επεξεργάστηκαν στην τάξη μας και έγιναν κατανοητές μέσα από την ανάγνωση όμορφων χριστουγεννιάτικων ιστοριών και παρακολούθηση ανάλογων βίντεο.
(Βίντεο από το ιστολόγιο της Σχολικής Συμβούλου της 64ης σχολικής περιφέρειας προσχολικής αγωγής.)
Έννοιες που επεξεργάστηκαν επίσης μέσα από την έμπρακτη προσφορά των ίδιων των παιδιών προς τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Κάρτες και στολίδια, όλα με κέφι και πολύ αγάπη φτιαγμένα, κατασκεύαστηκαν για να τα δωρίσουν στους αγαπημένους τους που όλο το χρόνο νοιάζονται και φροντίζουν για αυτά.
Όλα τακτοποιημένα σε έναν ωραίο φάκελο διακοσμημένο από τα παιδιά με την τεχνική του στένσιλ.
Σημαντική η προσφορά στους άλλους αλλά πρέπει να σκεφτούμε και τους εαυτούς μας . Τα γράμματα στον Αϊ Βασίλη για τα δώρα που περιμένουμε απαραίτητα. Οι επιθυμίες και οι προσδοκίες πολλές!
Σειρά είχε η διακόσμηση της τάξης. Ένα στεφάνι με γκι μπήκε στην πόρτα, αστεράκια κρεμάστηκαν "στον ουρανό" ενώ ο Ρούντολφ με τους φίλους του μας κρατούνε συντροφιά.
Η ιστορία του Ρούντολφ, που την παίξαμε και κουκλοθέατρο, ήταν μια πολύ καλή αφόρμιση για να μιλήσουμε για την διαφορετικότητα του καθενός, την ατομική προσφορά στην ομάδα, την αντιμετώπιση προβληματικών καταστάσεων και την επίλυση αυτών.Η αγάπη των παιδιών στον Ρούντολφ έκανε αυτή την προσέγγιση ιδιαίτερα αποτελεσματική, ενώ το κουκλοθέατρο από τα ίδια τα παιδιά πρόσφερε ένα ευχάριστο μέσο έκφρασης .
Επίσης η χριστουγεννιάτικη ιστορία " Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι " ανέδειξε την δυνατότητα του καθενός μας να θέτει στόχους , την προσήλωση σε αυτούς και την αποφυγή περισπασμών προκειμένου να τους πετύχουμε.
Η αφίσα μας
Και τώρα
περιμένουμε με ανυπομονησία την Τετάρτη στις 23/12/2015, την ημέρα της
γιορτής μας για να γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα όλοι μαζί!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!
(Βίντεο από το ιστολόγιο της Σχολικής Συμβούλου της 64ης σχολικής περιφέρειας προσχολικής αγωγής.)
Έννοιες που επεξεργάστηκαν επίσης μέσα από την έμπρακτη προσφορά των ίδιων των παιδιών προς τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Κάρτες και στολίδια, όλα με κέφι και πολύ αγάπη φτιαγμένα, κατασκεύαστηκαν για να τα δωρίσουν στους αγαπημένους τους που όλο το χρόνο νοιάζονται και φροντίζουν για αυτά.
Όλα τακτοποιημένα σε έναν ωραίο φάκελο διακοσμημένο από τα παιδιά με την τεχνική του στένσιλ.
Σειρά είχε η διακόσμηση της τάξης. Ένα στεφάνι με γκι μπήκε στην πόρτα, αστεράκια κρεμάστηκαν "στον ουρανό" ενώ ο Ρούντολφ με τους φίλους του μας κρατούνε συντροφιά.
Η ιστορία του Ρούντολφ, που την παίξαμε και κουκλοθέατρο, ήταν μια πολύ καλή αφόρμιση για να μιλήσουμε για την διαφορετικότητα του καθενός, την ατομική προσφορά στην ομάδα, την αντιμετώπιση προβληματικών καταστάσεων και την επίλυση αυτών.Η αγάπη των παιδιών στον Ρούντολφ έκανε αυτή την προσέγγιση ιδιαίτερα αποτελεσματική, ενώ το κουκλοθέατρο από τα ίδια τα παιδιά πρόσφερε ένα ευχάριστο μέσο έκφρασης .
Επίσης η χριστουγεννιάτικη ιστορία " Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι " ανέδειξε την δυνατότητα του καθενός μας να θέτει στόχους , την προσήλωση σε αυτούς και την αποφυγή περισπασμών προκειμένου να τους πετύχουμε.
Βάλαμε λοιπόν και εμείς τους δικούς μας στόχους και καθημερινά δουλεύουμε για την επίτευξή τους.
Μερικοί από τους στόχους μας.
Φυσικά δεν έλειψε η προετοιμασία για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή. Οι προσκλήσεις δόθηκαν, η αφίσα ενημέρωσης προς όλους αναρτήθηκε (δραστηριότητα των φοιτητριών που κάνουν πρακτική στο σχολείο μας) και οι πρόβες συνεχίζονται.
Οι προσκλήσεις μας
Η αφίσα μας
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
























































