«O άνθρωπος πρέπει κάθε μέρα ν᾽ακούει ένα γλυκό τραγούδι, να διαβάζει ένα ωραίο ποίημα, να βλέπει μια ωραία εικόνα και, αν είναι δυνατόν, να διατυπώνει μερικές ιδέες. Αλλιώτικα χάνει το αίσθημα του καλού και την τάση προς αυτό…». Γκαίτε
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα μαθηματικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα μαθηματικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2017
Πέμπτη 12 Μαΐου 2016
Μπόουλινγκ αριθμών
Το μπόουλινγκ των αριθμών είναι ένα παιχνίδι που συνδυάζει το συντονισμό χεριού-ματιού, την αναγνώριση των αριθμών, την πληθικότητα και την πρόσθεση.
Γράφουμε τους αριθμούς που θέλουμε σε πλαστικά ποτηράκια τα οποία στήνουμε στο πάτωμα σε απόσταση δύο - τριών μέτρων από τα παιδιά.
Τα παιδιά, ένα- ένα, προσπαθούν με μία μπάλα να πετύχουν έναν αριθμό.
Όποιον αριθμό πετύχουν θα πρέπει να τον αναγνωρίσουν και στη συνέχεια να σημειώσουν σε ένα χαρτί τόσες γραμμές - βαθμούς όσες ο αριθμός που πέτυχαν ( αν δεν αναγνωρίσουν τον αριθμό δεν παίρνουν βαθμούς ή πιο επιεικώς μπορούν να ζητήσουν βοήθεια από ένα φίλο).
Παίζουμε το παιχνίδι δύο-τρεις φορές και στο τέλος προσθέτουμε όλες τις γραμμές- βαθμούς και βγάζουμε το τελικό αποτέλεσμα. Οι γραμμές καλό είναι σε κάθε γύρο να είναι σημειωμένες με διαφορετικό χρώμα ώστε να φαίνεται στο τέλος ότι προσθέτουμε διαφορετικές ποσότητες. Κερδίζει όποιος έχει τους περισσότερους βαθμούς. Μπορεί να παιχτεί και σε ομάδες.
Εμείς το παίξαμε σήμερα και μας άρεσε ιδιαίτερα!!
Γράφουμε τους αριθμούς που θέλουμε σε πλαστικά ποτηράκια τα οποία στήνουμε στο πάτωμα σε απόσταση δύο - τριών μέτρων από τα παιδιά.
Τα παιδιά, ένα- ένα, προσπαθούν με μία μπάλα να πετύχουν έναν αριθμό.
Όποιον αριθμό πετύχουν θα πρέπει να τον αναγνωρίσουν και στη συνέχεια να σημειώσουν σε ένα χαρτί τόσες γραμμές - βαθμούς όσες ο αριθμός που πέτυχαν ( αν δεν αναγνωρίσουν τον αριθμό δεν παίρνουν βαθμούς ή πιο επιεικώς μπορούν να ζητήσουν βοήθεια από ένα φίλο).
Παίζουμε το παιχνίδι δύο-τρεις φορές και στο τέλος προσθέτουμε όλες τις γραμμές- βαθμούς και βγάζουμε το τελικό αποτέλεσμα. Οι γραμμές καλό είναι σε κάθε γύρο να είναι σημειωμένες με διαφορετικό χρώμα ώστε να φαίνεται στο τέλος ότι προσθέτουμε διαφορετικές ποσότητες. Κερδίζει όποιος έχει τους περισσότερους βαθμούς. Μπορεί να παιχτεί και σε ομάδες.
Εμείς το παίξαμε σήμερα και μας άρεσε ιδιαίτερα!!
Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2015
Τ΄όνομά μου αγαπώ!
Από την αρχή της χρονιάς τα παιδιά βρήκαν στα συρταράκια τους μια καρτέλα που έγραφε τ΄όνομά
Μια μέρα σκόρπισα στον κύκλο τα γράμματα της Α-Β και τα παιδιά προσπαθούσαν να εντοπίσουν το δικό τους αρχικό γράμμα.Μετά κάθε παιδί τοποθετούσε τη καρτέλα του κάτω απ΄το αρχικό του γράμμα.Τέλος μετρήσαμε πόσα ονόματα αρχίζουν από κάθε γράμμα και βρήκαμε από ποιο γράμμα αρχίζουν τα περισσότερα ονόματα στη τάξη μας.
Καλά όλα αυτά,αλλά μήπως να στολίσουμε ο καθένας το αρχικό του γράμμα και να φτιάξουμε ένα όμορφο καδράκι για το δωμάτιό μας;Η ιδέα ενθουσίασε τα παιδιά που έπεσαν με τα μούτρα στη δουλειά για να φτιάξουν πολύχρωμα μπαλάκια από γκοφρέ και μ΄αυτά να στολίσουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους που είχαν ήδη μάθει.
Λίγες μέρες μετά στη γωνιά της γραφής κάθε παιδί βρήκε ένα ποτηράκι που μέσα είχε τα γράμματα του ονοματός του γραμμένα πάνω σε πλαστικά καπάκια και ένα χρωματιστό γλωσσοπίεστρο που έγραφε πάνω το΄όνομά του και είχε στην άκρη τη φωτογραφία του παιδιού.
Τους άρεσε πάρα πολύ να συνθέτουν τ΄όνομά τους και το όνομα του φίλου τους που έβρισκαν εύκολα λόγω της φωτογραφίας πάνω στο γλωσσοπίεστρο.
Αργότερα μετρήσαμε πόσα γράμματα έχει τ΄όνομά μας και φτιάξαμε ένα ραβδόγραμμα που μας επέτρεπε να βρούμε αμέσως ποιο όνομα έχει τα περισσότερα και ποιο τα λιγότερα γράμματα καθώς και ποιά ονόματα αποτελούνται από ίσο αριθμό γραμμάτων.Αυτό άρεσε πολύ στα παιδιά και το ραβδόγραμμα μας έμεινε πολύ καιρό στον πίνακα της τάξης μας.
Η τελευταία δραστηριότητα σχετικά με τα ονόματα ήταν η κατασκευή ενός τρένου που είχε τόσα βαγόνια όσα και τα γράμματα του ονόματος μας. Τα παιδιά ζωγράφισαν και έκοψαν ένα- ένα κάθε γράμμα και τοποθέτησαν σε κάθε βαγόνι του τρένου και ένα γράμμα,αλλά προσέχοντας την σειρά τοποθέτησης,γιατί πια έχουν ήδη καταλάβει πως δεν αρκεί να γράψουμε τα σωστά γράμματα,πρέπει να τα γράψουμε και με τη σωστή σειρά για να μπορεί κάποιος να διαβάσει το δικό μας όνομα.
Εγώ πλαστικοποίησα το τρένο κάθε παιδιού και συμφωνήσαμε να το κολλήσουν στη πόρτα του σωματίου τους,έτσι ώστε όποιος το διαβάζει να καταλαβαίνει ποιος μένει σ΄αυτό το δωμάτιο.
Στη διάρκεια της ενασχόλησής μας με το θέμα μας,συζητήσαμε και διαπιστώσαμε πως τα περισσότερα παιδιά έχουν το ίδιο όνομα με μια γιαγιά ή παππού,οπότε αναφερθήκαμε στο έθιμο που έχουμε εμείς οι Έλληνες να παίρνουν να παιδιά τα ονόματα των παππούδων ή των γιαγιάδων τους.
Με την ευκαιρία διάφορων θρησκευτικών εορτών,πχ. του Αγίου Δημητρίου που γιόρταζε ο Δημήτρης,είπαμε πως οι περισσότεροι έχουμε το όνομα κάποιου Αγίου ή Αγίας της Εκκλησίας μας και χωρίσαμε τα Χριστιανικά απ΄τα Αρχαία ελληνικά ονόματα.Επίσης προσπαθήσαμε να βρούμε παροιμίες ,τραγούδια και ποιήματα σχετικά με τα ονόματά μας και διαπιστώσαμε πως για μερικά είναι εύκολο να βρούμε,όπως για τον Γιάννη και την Ελένη,αλλά για άλλα είναι δύσκολο,όπως πχ. για την Αργυρώ. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας ακούσαμε το γνωστό ηπειρώτικο τραγούδι 'Γιάννη μου το μαντήλι σου", το "Για την Ελένη" και ελπίζω κατά την διάρκεια της χρονιάς να έχουμε την ευκαιρία να βρούμε κάτι για όλα τα παιδιά!
Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015
Τέχνη και Γεωμετρία στο Νηπιαγωγείο
Στο νηπιαγωγείο η τέχνη είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας και εμείς οι νηπιαγωγοί το ξέρουμε καλά αυτό. Φέτος αποφασίσαμε να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην πιο δημοφιλή και φιλική προς τα παιδιά,αυτή της ζωγραφικής,μέσω ενός διαθεματικού προγράμματος που θα διεξάγουμε από κοινού και τα δύο τμήματα καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Η πρώτη μας επαφή με τη ζωγραφική έγινε τον Σεπτέβρη και αφορούσε επιλεγμένους πίνακες μοντέρνας τέχνης με την βοήθεια των οποίων προσεγγίσαμε το θέμα των γεωμετρικών σχημάτων.
Ταυτόχρονα τα παιδιά γνώρισαν μερικούς μεγάλους ζωγράφους,μέσω του έργου τους, όπως τον Μιρό,Κλέε,Γκρέις,Καντίνσκι.
Η αρχή έγινε με την έννοια της γραμμής-ευθείας και καμπύλης- ακολούθησε η έννοια της γωνίας και τελικά περάσαμε στη σύνθεση των σχημάτων.
Σχηματίσαμε ευθείες και καμπύλες με νήμα,κορδέλα,πλαστελίνη,ξυλάκια κτλκαι αφού ξεκαθαρίσαμε αυτές τις έννοιες προσπαθήσαμε και εμείς να φτιάξουμε έργα τέχνης με ευθείες και καμπύλες.
Και να το αποτέλεσμα!
Μετά περάσαμε στη γνωριμία με τα γεωμετρικά σχήματα ξεκινώντας με τον κύκλο και το τρίγωνο.
Τα εντοπίσαμε στους πίνακες που μελετήσαμε,τα κατασκευάσαμε με διάφορα υλικά και
τελικά αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον πίνακα του Καντίνσκι με τους ομόκεντρους κύκλους που είχε ψηφιστεί σαν ο καλύτερος απ΄τα παιδιά..αλλά επειδή μου άρεσε η ιδέα σκέφτηκα να την προχωρήσουμε λίγο παραπέρα,οπότε φτιάξαμε και με τα τρίγωνα ανάλογο έργο.(το ίδιο θα κάνουμε και για τα 2 επόμενα σχήματα τετράγωνο και ορθογώνιο την ερχόμενη εβδομάδα)
Τα παιδιά συνεργάστηκαν υποδειγματικά και παρακάτω βλέπετε το αποτέλεσμα της πρώτης ομαδικής εργασίας της τάξης για φέτος!
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη διαδικασία κια μου έκανε εντύπωση το πόσο γρήγορα και εύκολα έμαθαν τόσο τις γεωμετρικές έννοιες όσο και τους ζωγράφους!
Η πρώτη μας επαφή με τη ζωγραφική έγινε τον Σεπτέβρη και αφορούσε επιλεγμένους πίνακες μοντέρνας τέχνης με την βοήθεια των οποίων προσεγγίσαμε το θέμα των γεωμετρικών σχημάτων.
Ταυτόχρονα τα παιδιά γνώρισαν μερικούς μεγάλους ζωγράφους,μέσω του έργου τους, όπως τον Μιρό,Κλέε,Γκρέις,Καντίνσκι.
Η αρχή έγινε με την έννοια της γραμμής-ευθείας και καμπύλης- ακολούθησε η έννοια της γωνίας και τελικά περάσαμε στη σύνθεση των σχημάτων.
Σχηματίσαμε ευθείες και καμπύλες με νήμα,κορδέλα,πλαστελίνη,ξυλάκια κτλκαι αφού ξεκαθαρίσαμε αυτές τις έννοιες προσπαθήσαμε και εμείς να φτιάξουμε έργα τέχνης με ευθείες και καμπύλες.
Και να το αποτέλεσμα!
Μετά περάσαμε στη γνωριμία με τα γεωμετρικά σχήματα ξεκινώντας με τον κύκλο και το τρίγωνο.
Τα εντοπίσαμε στους πίνακες που μελετήσαμε,τα κατασκευάσαμε με διάφορα υλικά και
τελικά αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον πίνακα του Καντίνσκι με τους ομόκεντρους κύκλους που είχε ψηφιστεί σαν ο καλύτερος απ΄τα παιδιά..αλλά επειδή μου άρεσε η ιδέα σκέφτηκα να την προχωρήσουμε λίγο παραπέρα,οπότε φτιάξαμε και με τα τρίγωνα ανάλογο έργο.(το ίδιο θα κάνουμε και για τα 2 επόμενα σχήματα τετράγωνο και ορθογώνιο την ερχόμενη εβδομάδα)
Τα παιδιά συνεργάστηκαν υποδειγματικά και παρακάτω βλέπετε το αποτέλεσμα της πρώτης ομαδικής εργασίας της τάξης για φέτος!
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη διαδικασία κια μου έκανε εντύπωση το πόσο γρήγορα και εύκολα έμαθαν τόσο τις γεωμετρικές έννοιες όσο και τους ζωγράφους!
Σάββατο 13 Ιουνίου 2015
Με μια μπουρού
Η τελευταία θεματική ενότητα για φέτος ήταν σχετική με τη θάλασσα.
Στα πλαίσια αυτής της θεματικής γνωρίσαμε τα ζώα της θάλασσας,μιλήσαμε για τα είδη που κινδυνεύουν,για τη μόλυνση και τις συνέπειες της στα θαλάσσια είδη αλλά και στον άνθρωπο.
Ήρθαμε σε επαφή με τις έννοιες νησί,πέλαγος,ωκεανός και ταξιδέψαμε στον βυθό των ωκεανών με τη βοήθεια διαφόρων video του national geographic , βιβλίων και εικόνων.
Ο φίλος μας,που ταξιδεύει για χάρη μας στα πέρατα του κόσμου,μας έφερε μια μέρα δώρο ένα μεγάλο καλάθι με κοχύλια.Ανάμεσα τους ήταν και μια μεγάλη μπουρού.
Φυσικά την προσοχή των παιδιών τράβηξε αμέσως η μπουρού,αφού τόσο μεγάλο κοχύλι δεν είχαν δει ξανά! "Τι είναι αυτό το μεγάλο κοχύλι κυρία;" Η ερώτηση των παιδιών σηματοδοτεί την αρχή της ενασχόλησής μας με τα οστρακοειδή.Μαθαίνουμε πως είναι ζώα της θάλασσας και αυτά,πως το κοχύλι είναι το σπίτι τους,θυμόμαστε το σαλιγκάρι της στεριάς και τη χελώνα και αμέσως βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σ΄αυτά τα είδη! Συζητάμε για τη μπουρού που υπάρχει και στις ελληνικές θάλασσες,αλλά είναι προστατευόμενο είδος-έχουμε εξοικειωθεί με την έννοια αυτή,λόγω του προγράμματος μας για τα ζώα υπό εξαφάνιση.Τα παιδιά μαθαίνουν πως παλιά οι νησιώτες χρησιμοποιούσαν τη μπουρού για να σφυρίζουν και ν΄αναγγέλλουν την άφιξη ή την αναχώρηση των καϊκιών.Φυσικά όλα θέλησαν να το κάνουν!
Ξέρεις πως αν βάλεις μια μπουρού στο αυτί σου μπορείς ν΄ακούσεις τον ήχο της θάλασσας;Ας δοκιμάσουμε!
Θέλεις να δεις τι θα συμβεί αν μιλήσεις μέσα στη μπουρού;
Τα παιδιά άκουσαν τον αέρα που στροβιλίζεται στο σπειροειδές εσωτερικό της μπουρού,διαπίστωσαν την παραμόρφωση του ήχου μέσα στη μπουρού και αφού το έκαναν και το ξανάκαναν πολλές φορές αποφάσισαν ν΄ασχοληθούν και με τα μικρότερα κοχύλια!
Πολλά θέλησαν να πειραματιστούν και έτσι έβαλαν στ΄αυτί τους και τα μικρότερα,δοκίμασαν να συγκρίνουν τους ήχους βάζοντας στο ένα αυτί τη μπουρού και στο άλλο ένα άλλο κοχύλι,αλλά δυστυχώς δεν έχω φωτογραφίες από τα τόσο ενδιαφέροντα πειράματά τους,αφού κάπου εδώ μ΄εγκατέλειψε το κινητό λόγω μπαταρίας!
Στα πλαίσια αυτής της θεματικής γνωρίσαμε τα ζώα της θάλασσας,μιλήσαμε για τα είδη που κινδυνεύουν,για τη μόλυνση και τις συνέπειες της στα θαλάσσια είδη αλλά και στον άνθρωπο.
Ήρθαμε σε επαφή με τις έννοιες νησί,πέλαγος,ωκεανός και ταξιδέψαμε στον βυθό των ωκεανών με τη βοήθεια διαφόρων video του national geographic , βιβλίων και εικόνων.
Ο φίλος μας,που ταξιδεύει για χάρη μας στα πέρατα του κόσμου,μας έφερε μια μέρα δώρο ένα μεγάλο καλάθι με κοχύλια.Ανάμεσα τους ήταν και μια μεγάλη μπουρού.
Φυσικά την προσοχή των παιδιών τράβηξε αμέσως η μπουρού,αφού τόσο μεγάλο κοχύλι δεν είχαν δει ξανά! "Τι είναι αυτό το μεγάλο κοχύλι κυρία;" Η ερώτηση των παιδιών σηματοδοτεί την αρχή της ενασχόλησής μας με τα οστρακοειδή.Μαθαίνουμε πως είναι ζώα της θάλασσας και αυτά,πως το κοχύλι είναι το σπίτι τους,θυμόμαστε το σαλιγκάρι της στεριάς και τη χελώνα και αμέσως βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σ΄αυτά τα είδη! Συζητάμε για τη μπουρού που υπάρχει και στις ελληνικές θάλασσες,αλλά είναι προστατευόμενο είδος-έχουμε εξοικειωθεί με την έννοια αυτή,λόγω του προγράμματος μας για τα ζώα υπό εξαφάνιση.Τα παιδιά μαθαίνουν πως παλιά οι νησιώτες χρησιμοποιούσαν τη μπουρού για να σφυρίζουν και ν΄αναγγέλλουν την άφιξη ή την αναχώρηση των καϊκιών.Φυσικά όλα θέλησαν να το κάνουν!
Ξέρεις πως αν βάλεις μια μπουρού στο αυτί σου μπορείς ν΄ακούσεις τον ήχο της θάλασσας;Ας δοκιμάσουμε!
Θέλεις να δεις τι θα συμβεί αν μιλήσεις μέσα στη μπουρού;
Τα παιδιά άκουσαν τον αέρα που στροβιλίζεται στο σπειροειδές εσωτερικό της μπουρού,διαπίστωσαν την παραμόρφωση του ήχου μέσα στη μπουρού και αφού το έκαναν και το ξανάκαναν πολλές φορές αποφάσισαν ν΄ασχοληθούν και με τα μικρότερα κοχύλια!
Πολλά θέλησαν να πειραματιστούν και έτσι έβαλαν στ΄αυτί τους και τα μικρότερα,δοκίμασαν να συγκρίνουν τους ήχους βάζοντας στο ένα αυτί τη μπουρού και στο άλλο ένα άλλο κοχύλι,αλλά δυστυχώς δεν έχω φωτογραφίες από τα τόσο ενδιαφέροντα πειράματά τους,αφού κάπου εδώ μ΄εγκατέλειψε το κινητό λόγω μπαταρίας!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)





















































