Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα περιβάλλον. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα περιβάλλον. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Στη γειτονιά του Ηλιου


Αφού μιλήσαμε για το ηλιακό μας σύστημα, τους αστροναύτες και τη NASA,είδα πως τα περισσότερα παιδιά είχαν ενθουσιαστεί με τη δουλειά του αστροναύτη και θέλανε να γίνουν αστροναύτες .Έτσι βαλθήκαμε να κατασκευάσουμε ένα διαστημόπλοιο και να ταξιδέψουμε μ αυτό στο διάστημα. Ακούσαμε το τραγούδι ‘ο αστροναύτης’



ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας σαν αστροναύτη και φτιάξαμε το διαστημόπλοιό μας. Τοποθετήσαμε τον εαυτό μας άλλα παιδιά μέσα στο διαστημόπλοιο και άλλα-τα περισσότερα- έξω από αυτό, δεμένο με ένα σκοινί για να μην χαθεί στο διάστημα και ξεκινήσαμε!
 

Πήγαμε σε όλους τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και έτσι είδαμε πόσο καυτός είναι ο Ερμής ,πόσο κόκκινος ο Άρης μα όμορφος με τα 2 του φεγγάρια στον ουρανό του ,είδαμε τους δακτυλίους από πάγο του Κρόνου και του Ουρανού και τον ερημίτη νάνο και παγωμένο Πλούτωνα. Δεν πήγαμε πολύ κοντά στον ήλιο, για να μην την πάθουμε και εμείς σαν τον Ίκαρο(είχαμε διαβάσει τον σχετικό μύθο πρόσφατα)και όταν επιστρέψαμε σας τα ζωγραφίσαμε για να τα δείτε και εσείς





Ενθουσιαστήκαμε με το ταξίδι στο διάστημα και είπαμε να πάμε και λιγάκι παραπέρα, να γνωρίσουμε και άλλα ηλιακά συστήματα και να ψάξουμε για εξωγήινους. Μα εκεί που ταξιδεύαμε νασου, μια παρέα εξωγήινων με τους ιπτάμενους δίσκους τους έρχονται να μας συναντήσουν .Είχαν ξεκινήσει και αυτοί ταξίδι στο διάστημα! Καθίσαμε μαζί τους, τους γνωρίσαμε ,μας κέρασαν διαστημική πίτσα και όταν γυρίσαμε πίσω στο σχολείο μας τους φτιάξαμε με χάρτινα πιάτα και χαρτόνι κάνσον για να τους θυμόμαστε!




Κάπου εδώ μάθαμε  πως οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος έχουν ονόματα αρχαίων ελληνικών θεών προς τιμήν των αρχαίων ελλήνων αστρονόμων και τόμπολα! θέλουμε επιτακτικά να δούμε αυτούς τους θεούς! Τι να κάνω και εγώ ψάχνω ,φτιάχνω ένα powerpoint (https://drive.google.com/file/d/0BxSvuHZAw7TuX05iMGtwSzZ0ZDA/view?usp=sharing) με εικόνες και αρχίζουμε την ιστορία τους. Έτσι μάθαμε πως η Γαία(Γη)ήταν η μητέρα των Θεών, πως γέννησε τον Ουρανό και τον Κρόνο ,πως ο Κρόνος έτρωγε τα παιδιά του μέχρι που η γυναίκα του η Ρέα βαρέθηκε και στο τελευταίο παιδί του έδωσε να φάει πέτρες και έκρυψε το μωρό σ΄ένα βουνό στη Κρήτη, πως το μωρό αυτό ήταν ο Δίας και όταν μεγάλωσε πήρε την εξουσία από τον Κρόνο και έγινε έτσι ο αρχηγός των 12 θεών του Ολύμπου .Η συζήτηση για τους θεούς του Ολύμπου τράβηξε μακριά με το ενδιαφέρον των περισσότερων κοριτσιών να εστιάζεται στη θεά της ομορφιάς την Αφροδίτη και των αγοριών να μοιράζεται ανάμεσα σε Κρόνο ,Δία και Ήλιο!

Στο τέλος κάθε παιδί διάλεξε να ζωγραφίσει  έναν θεό(από αυτούς που βρήκα δυστυχώς)και να τον αντιστοιχίσει με τον πλανήτη του.








Μετρήσαμε  διαστημόπλοια   σε κάρτες , κάναμε προσθέσεις αρχικά στη παρεούλα μας και έπειτα στο χαρτί μας(αυτό ήταν δύσκολο ,αλλά το καταφέραμε!)
 

 



Με μαγνήτες αναπαραστήσαμε πως στέκονται πάντα στη θέση τους γύρω απ΄τον ήλιο και δεν φεύγουν ποτέ απ΄τη τροχιά τους. .ποτέ????
Φήμες λένε, πως όταν το Σύμπαν κοιμάται, τα πράγματα αλλάζουν στη γειτονιά του Ήλιου! Λένε πως οι πλανήτες ξεφεύγουν και γυρνάνε ελεύθερα στο διάστημα και ο Ήλιος βρίσκει την ευκαιρία να ξεμουδιάσει απ΄την ακινησία εκατομμυρίων χρόνων..
Όπως καταλάβατε αυτό είναι το παραμύθι μας και αυτό δραματοποιήσαμε ακούγοντας το τραγούδι των αδελφών Κατσιμήχα «Στη γειτονιά του Ήλιου».

Αρχικά ψηφίσαμε ποιο ρόλο θα έχει κάθε παιδί. Μετά φορέσαμε ο καθένας το στέμμα του με την εικόνα του πλανήτη που αναπαριστά, ην μπέρτα μας στο χρώμα του πλανήτη και ξεκινήσαμε!
Όσο ο Ήλιος και οι πλανήτες του άκουγαν το τραγούδι, ήξεραν πως ήταν ώρα για γλέντι ,χορό, κουβέντα και αταξία, γιατί το Σύμπαν ξεκουραζόταν. Μα μόλις το τραγούδι τελείωνε όλοι θα έπρεπε να πάρουν τις θέσεις τους και να αποκατασταθεί η αιώνια τάξη του Σύμπαντος!







 Τελικά στη Γειτονιά του Ηλιου,όλοι μπορούμε να περνάμε καλά αρκεί να το θέλουμε!





Σάββατο 13 Ιουνίου 2015

Με μια μπουρού

Η τελευταία θεματική ενότητα για φέτος ήταν σχετική με τη θάλασσα.
Στα πλαίσια αυτής της θεματικής γνωρίσαμε τα ζώα της θάλασσας,μιλήσαμε για τα είδη που κινδυνεύουν,για τη μόλυνση και τις συνέπειες της στα θαλάσσια  είδη αλλά και στον άνθρωπο.
Ήρθαμε σε επαφή με τις έννοιες νησί,πέλαγος,ωκεανός και ταξιδέψαμε στον βυθό των ωκεανών με τη βοήθεια διαφόρων  video του national geographic , βιβλίων και εικόνων.
Ο φίλος μας,που ταξιδεύει για χάρη μας στα πέρατα του κόσμου,μας έφερε μια μέρα δώρο ένα μεγάλο καλάθι με κοχύλια.Ανάμεσα τους ήταν και μια μεγάλη μπουρού. 
Φυσικά την προσοχή των παιδιών τράβηξε αμέσως η μπουρού,αφού τόσο μεγάλο κοχύλι δεν είχαν δει ξανά! "Τι είναι αυτό το μεγάλο κοχύλι κυρία;" Η ερώτηση των παιδιών σηματοδοτεί την αρχή της ενασχόλησής μας με τα οστρακοειδή.Μαθαίνουμε πως είναι ζώα της θάλασσας και αυτά,πως το κοχύλι είναι το σπίτι τους,θυμόμαστε το σαλιγκάρι της στεριάς και τη χελώνα και αμέσως βρίσκουμε  ομοιότητες και διαφορές  ανάμεσα σ΄αυτά τα είδη! Συζητάμε για τη μπουρού που υπάρχει και στις ελληνικές θάλασσες,αλλά είναι προστατευόμενο είδος-έχουμε εξοικειωθεί με την έννοια αυτή,λόγω του προγράμματος μας για τα ζώα υπό εξαφάνιση.Τα παιδιά μαθαίνουν πως  παλιά οι νησιώτες χρησιμοποιούσαν τη μπουρού για να σφυρίζουν και ν΄αναγγέλλουν την άφιξη ή την αναχώρηση των καϊκιών.Φυσικά όλα θέλησαν να το κάνουν!







Ξέρεις πως αν βάλεις μια μπουρού στο αυτί σου μπορείς ν΄ακούσεις τον ήχο της θάλασσας;Ας δοκιμάσουμε!



 Θέλεις να δεις τι θα συμβεί αν μιλήσεις μέσα στη μπουρού;


Τα παιδιά άκουσαν τον αέρα που στροβιλίζεται στο σπειροειδές εσωτερικό της μπουρού,διαπίστωσαν την παραμόρφωση του ήχου μέσα στη μπουρού και αφού το έκαναν και το ξανάκαναν πολλές φορές αποφάσισαν ν΄ασχοληθούν και με τα μικρότερα κοχύλια!



Πολλά θέλησαν να πειραματιστούν και έτσι έβαλαν στ΄αυτί τους και τα μικρότερα,δοκίμασαν να συγκρίνουν τους ήχους βάζοντας στο ένα αυτί τη μπουρού και στο άλλο ένα άλλο κοχύλι,αλλά δυστυχώς δεν έχω φωτογραφίες από τα τόσο ενδιαφέροντα πειράματά τους,αφού κάπου εδώ μ΄εγκατέλειψε το κινητό λόγω μπαταρίας!