Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα νηπιαγωγείο. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα νηπιαγωγείο. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

Η επέτειος του Πολυτεχνείου στο Νηπιαγωγείο μας.

Αφού συζητήσαμε για την επέτειο του Πολυτεχνείου,
 είδαμε εικόνες και  video απ΄τα γεγονότα της εποχής.Έπειτα διαβάσαμε τις λέξεις: Ψωμί Παιδεία Ελευθερία,οι οποίες υπήρχαν σε
καρτέλες αναρτημένες στον πίνακα της τάξης.
Τέλος συζητήσαμε το νόημα αυτού του
συνθήματος και τελικά το ζωγραφίσαμε.

Στο πάτωμα υπάρχουν φωτογραφίες  με διάφορα
στιγμιότυπα των γεγονότων του Πολυτεχνείου.
Κάθε παιδί διαλέγει μια φωτογραφία, την δείχνει στα άλλα παιδιά και τους την  περιγράφει.
Μετά την κολλά όπου θέλει σ΄ένα μεγάλο
χαρτόνι για να φτιάξουμε και εμείς μια
έκθεση με εικόνες των γεγονότων.
Μερικά παιδιά αναλαμβάνουν να αντιγράψουν
απ΄τις καρτέλες τις 3 λέξεις του συνθήματος.

Και η αφίσα μας είναι έτοιμη!
     Είδαμε σε powerpoint πίνακες του Γ. Γαίτη, ακούσαμε τραγούδια του Μ. Λοίζου  και του Μ. Θεοδωράκη.Είπαμε πως τα τραγούδια του Θεοδωράκη είναι ποιήματα του Ο. Ελύτη τα οποία μελοποίησε ο συνθέτης.(Ένα το χελιδόνι,Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ) .Κάναμε αναφορά σε καλλιτεχνικά επαγγέλματα όπως του ζωγράφου,ποιητή,μουσικού και επισημάναμε αφενός πως το έργο τους εμπνέεται από τα γεγονότα της εποχής τους και αφετέρου πως το έργο του ενός αποτελεί
πηγή έμπνευσης για τον άλλο,όπως στη περίπτωση του Θεοδωράκη και του Ελύτη.
Τελικά αποφασίσαμε να γίνουμε και εμείς καλλιτέχνες και να  φτιάξουμε μια κάρτα με ένα απ΄τα χαρακτηριστικά ανθρωπάκια του Γαϊτη ως αναμνηστικό για
την επέτειο του Πολυτεχνείου.Τα παιδιά χάρηκαν πολύ μ΄αυτήν τη δημιουργία και αποφάσισαν να
στολίσουν την τάξη μας με τις κάρτες τους ως ότου τις πάρουν στο σπίτι.
                                                                                     



Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

Η βασίλισσα του χιονιού

Φέτος αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό.Την ευκαιρία μας την έδωσε το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας με την όπερα για παιδιά "Η βασίλισσα του χιονιού'.
Διαβάσαμε το παραμύθι,μιλήσαμε για τον συγγραφέα του τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και για την μακρινή χώρα του.Εντοπίσαμε τα ζώα που αναφέρονται στο παραμύθι και κάναμε μια αναφορά στο που ζει το καθένα(αυτό θα μας χρειαστεί στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα σχετικά με τα ζώα υπό εξαφάνιση που έχουμε αναλάβει για φέτος) Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με το Δημοτικό Θέατρο της Πάτρας.Το είδαμε σε φωτογραφίες,είπαμε πότε χτίστηκε,κτλ
Συζητήσαμε για την όπερα και είδαμε αποσπάσματα από όπερες παιδικές και άλλες.Φυσικά είπαμε για τους κανόνες που πρέπει ν ακολουθήσουμε  στο δρόμο από και προς το λεωφορείο που θα μας μεταφέρει στο Δημοτικό θέατρο,μέσα στο λεωφορείο και στο Θέατρο.
Και κάπως έτσι πέρασε ο καιρός και   έφτασε η ώρα για την εκδρομή μας! μας το είπε άλλωστε και το ημερολόγιο του μήνα,στο οποίο τόσες μέρες μετράγαμε αντίστροφα!
Η παράσταση ήταν καταπληκτική και μας μάγεψε τόσο που ούτε κουνηθήκαμε από την θέση μας




 Τα παιδιά μας συμπεριφέρθηκαν τέλεια στην πρώτη μας για φέτος εξόρμηση,οπότε τι λέτε,δεν αξίζουν ένα βραβείο γι΄αυτό;
Να τα εδώ όλο καμάρι με το βραβείο καλής συμπεριφοράς ανά χείρας!
Ευχαριστούμε πολύ τον μπαμπά που ανέλαβε να μας μεταφέρει με το λεωφορείο του αντί ενός συμβολικού τιμήματος και τις μαμάδες που  συνόδευσαν την εκδρομή μας και μας βοήθησαν πρόθυμα σ΄ότι χρειαστήκαμε κατά την διάρκεια αυτής της επίσκεψης μας στο Θέατρο!
και μερικές φωτογραφίες απ΄την παράσταση

«Και με κρύο και με ζέστη κάποιο άθλημα θα βρω, να περνώ καλά εγώ και να ζήσω τον καιρό!»1

Στα πλαίσια του προγράμματος υγείας που θα υλοποιήσουμε φέτος στο Νηπιαγωγείο συζητήσαμε με τα παιδιά για τον αθλητισμό και  τα αθλήματα. Τα παιδιά μίλησαν για το άθλημα που κάνουν ή θα ήθελαν να κάνουν και έφεραν στη τάξη και έδειξαν στα άλλα παιδιά μετάλλια που έχουν από την συμμετοχή τους ή την συμμετοχή κάποιου δικού τους προσώπου σ΄αγώνες.
Είδαμε φωτογραφίες και video με διάφορα αγωνίσματα και τέλος τους έδειξα ρακέτες του badminton που είχα φέρει στη τάξη.Δεν είχαν ξαναδεί τέτοιες ρακέτες,ενθουσιάστηκαν και με το φτερό,οπότε έδωσα στα παιδιά την ευκαιρία να παίξουν όλα με τις ρακέτες,πράγμα που τα ενθουσίασε!
 Αυτό μας άρεσε τόσο ώστε αποφασίσαμε μια απ΄τις επόμενες μέρες να διοργανώσουμε αγώνες στην τάξη μας.Διαβάσαμε τον μύθο του Αισώπου για τον λαγό και την χελώνα και αυτό ήταν η αφορμή να κάνουμε αγώνες ταχύτητας.Φυσικά καταγράψαμε τ΄αποτελέσματα και βραβεύσαμε με μετάλλια(από χαρτί σ΄αυτή τη φάση) τους νικητές μας!
Και επειδή νηστικό αρκούδι δεν χορεύει η επόμενη δραστηριότητα μας για το πρόγραμμα αφορούσε διατροφή και  φυσικά περιελάμβανε  ένα υγιεινό και νόστιμο γεύμα..
Καλέσαμε την γιαγιά ενός νηπίου στο νηπιαγωγείο μας-η οποία ανταποκρίθηκε με μεγάλη χαρά-να ανοίξει φύλλο για να φτιάξουμε κολοκυθόπιτα με μεγάλο πράσινο κολοκύθι.
Δείξαμε το κολοκύθι και μιλήσαμε για τον κολοκυθόσπορο τον γνωστό μας πασατέμπο.
Το τρίψαμε και κρατήσαμε το εξωτερικό του για μελλοντική κατασκευή(αφού ξεραθεί)
Είδαμε πως φτιάχνεται το φύλλο
Βάλαμε και εμείς το χεράκι μας..και
Ιδού το αποτέλεσμα!!
Πεντανόστιμη,παραδοσιακή και υγιεινή συνταγή!Εννοείται πως δεν έμεινε ούτε ψίχουλο!


Και εμείς για να ευχαριστήσουμε την γιαγιά για την τόσο νόστιμη κολοκυθόπιτα, της φτιάξαμε ένα άλμπουμ με τις ωραιότερες ζωγραφιές μας!




Τα δικαιώματα των παιδιών 1

Φέτος αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε στο Νηπιαγωγείο μας το πρόγραμμα της UNICEF για τα δικαιώματα των παιδιών.Την μέρα που ο ταχυδρόμος έφερε τον φάκελο με το υλικό,τα παιδιά περίεργα γαρ, περίμεναν πως και πως να δουν τι έχει μέσα.Έτσι ξεκίνησε το πρόγραμμα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια από μας.Είδαμε τις φωτογραφίες που μας έστειλε η UNICEF,τις συζητήσαμε,ψάξαμε στον χάρτη να βρούμε αυτές τις μακρινές χώρες στις οποίες γεννήθηκαν οι άνθρωποι στις φωτογραφίες.Στο τέλος της 1ης φάσης του προγράμματός μας,συζητήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών και τα παιδιά είχαν πολύ όμορφες ιδέες για το ποια μπορεί να είναι αυτά τα δικαιώματα όλων των παιδιών του κόσμου!
Φυσικά μας τα ζωγράφισαν και όσα παιδάκια μπορούν ήδη έγραψαν κιόλας κάποιο δικαίωμα των παιδιών!
(συνεχίζεται)

Φθινοπωρινά φρούτα


Τα παιδιά έφεραν στη τάξη φρούτα του φθινοπώρου.Τα είδαμε μιλήσαμε γι' αυτά,εξηγήσαμε πως γεννιέται ένα δέντρο,τραγουδήσαμε και χορέψαμε σχετικά τραγούδια,όπως το παραδοσιακό ¨μήλο μου κόκκινο".
Διαβάσαμε καρτέλες με τα ονόματα των φρούτων του φθινοπώρου και τα παιδιά ελεύθερα αντέγραψαν στη γωνιά της γραφής το όνομα του αγαπημένου φρούτου τους.
Μίλα μου για μήλα..και μέτρα μου τα μήλα.Ένα παιγνίδι αρίθμησης και σειροθέτησης που ενθουσίασε τα παιδιά



Με τα φρούτα εισάγαμε τα παιδιά στις έννοιες ολόκληρο,μισό(μαθηματικά)

Στα πλαίσια της ενότητας φτιάξαμε με φθινοπωρινά φρούτα φρουτοσαλάτα,την οποία απόλαυσαν τα παιδιά





Αργότερα λιώσαμε τα φρούτα με μπλέντερ και φτιάξαμε φρουτόκρεμα με σκοπό να εισάγουμε τα παιδιά με βιωματικό τρόπο  στην έννοια του μίγματος(φυσικές επιστήμες)

Φυσικά δεν έμεινε ούτε στάλα!τα παιδιά απόλαυσαν την διαδικασία δημιουργίας του μίγματος με το μπλέντερ και εκτίμησαν απόλυτα τη γεύση του!