Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο








https://drive.google.com/file/d/0ByufHghHIS9cOTdLVy0yRlJBSm8/view?usp=sharing


Η γλώσσα των Χριστουγέννων

 Μπορεί ο Δεκέμβρης να είναι κατεξοχήν ο μήνας των κατασκευών,των γλυκών και της προσμονής του Αι Βασίλη και του δώρου φυσικά,αλλά επίσης είναι και μια πολύ καλή ευκαιρία για γλωσσική ανάπτυξη των νηπίων.Τα παραμύθια,η ιστορία της Γέννησης και του Αι Βασίλη,τα διάφορα έθιμα που συνοδεύουν τις γιορτές μας δίνουν  άφθονο υλικό για τον σκοπό αυτό.
Να λοιπόν μερικές δραστηριότητες γλώσσας που έγιναν στο Νηπιαγωγείο μας με αφορμή τα Χριστούγεννα.
Διαβάσαμε την ιστορία της Γέννησης του Χριστού από την Βίβλο για παιδιά.
Διαβάσαμε πολλά  χριστουγεννιάτικα παραμύθια,όπως το Αρκουδάκι των Χριστουγέννων,Ρούντολφ το Ελαφάκι(που εμείς εξηγήσαμε πως είναι ταρανδάκι)κτλ.

Μιλήσαμε για τον Αι Βασίλη και την μακρινή του πατρίδα.
Φτιάξαμε τις  μέρες της εβδομάδας με τον Αι Βασίλη.


Είδαμε φωτογραφίες και video απ΄το χωριό του Αι Βασίλη στη Φιλανδία,το Ροβανιέμι.
Γνωρίσαμε τους ταράνδους και το έλκηθρο που είναι  μεταφορικό μέσον γι΄αυτούς που ζουν στα χιόνια στον Β. Πόλο.
Παίξαμε με καρτέλες λέξεων σχετικές με το θέμα. Αφού τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τις καρτέλες ανάγνωσης και γνώριζαν πια τι έγραφε η κάθεμία,άρχισαν να γράφουν με τα καπάκια των γραμμάτων που έχουμε στο Νηπιαγωγείο αυτές τις λέξεις.



Κάποια στιγμή ένα παιδί,διαπίστωσε πως μερικά γράμματα δεν έφταναν για να γράψουν ταυτόχρονα πολλά παιδιά.Έτσι μου ζήτησε καπάκια για να γράφει αυτό το γράμμα που χρειάζονταν οι συμμαθητές του κάθε φορά.Η προσφορά του αυτή εκτιμήθηκε από την τάξη και το μεσημέρι του δώσαμε βραβείο γι΄αυτήν. 


Τώρα όλα τα παιδιά θέλουν να γράψουν τα καπάκια!

Και επειδή έχουμε μόνο έναν μαρκαδόρο οινοπνεύματος για γραφή πάνω στα πλαστικά καπάκια,μερικά παιδιά σκέφτηκαν να σχεδιάσουν και να κόψουν κύκλους από χαρτόνι για να γράψουν εκεί τα γράμματά τους!



Μάθαμε το ΤΑ του Ταράνδου:Χωρίσαμε τη λέξη με παλαμάκια σε συλλαβές πολλές φορές έως ότου τα παιδιά καταλάβουν τον διαχωρισμό σε συλλαβές.Έπειτα προσπαθήσαμε να ενώσουμε με τη σωστή σειρά τις συλλαβές για να σχηματίσουμε τη λέξη.Τέλος ανακαλύψαμε τα ΤΑ που είχαν κρυφτεί μέσα στον τάρανδο για να του τα δώσουμε!




Μιλήσαμε για τις ευχές εξηγήσαμε την έννοια της λέξης,είπαμε όποια ευχή γνώριζε ο καθένας μας, διαβάσαμε ευχές,αναγνωρίσαμε ευχές απ΄το αρχικό τους γράμμα,το μέγεθος και το πλήθος των λέξεων που περιέχουν και τέλος γράψαμε όποια ευχή θέλαμε.