Κυριακή, 4 Φεβρουαρίου 2018

Να σου πω τι ώρα είναι;




Με αφορμή διάφορα σχόλια των παιδιών σχετικά με την ώρα αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα και να φτιάξουμε ένα ρολόι με δείκτες ώστε τα παιδιά να το ρυθμίζουν στην επιθυμητή ώρα κάθε φορά και κυρίως στην ώρα του βραδινού τους ύπνου. Συμφωνήσαμε αυτή η ώρα να είναι κοινή για όλους μας, έτσι ώστε να έχουμε κοιμηθεί όσο χρειάζεται για να είμαστε χαρούμενοι και δημιουργικοί την επόμενη μέρα στο σχολείο μας!
Όλοι ξέρουμε πως για να δούμε τι ώρα είναι χρειαζόμαστε ένα ρολόι. Ξεκινώντας από αυτό είδαμε διάφορα είδη ρολογιών σύγχρονα και παλαιότερα.
Έβγαλα στη γωνιά της συζήτησης την κλεψύδρα και αφού  εξήγησα την   χρήση της άφησα τα παιδιά να πειραματιστούν μαζί της στις ελεύθερες δραστηριότητες.
Στα πλαίσια της ενότητας είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε νέα γράμματα και λέξεις, να μετρήσουμε ,να δούμε πως μέτραγαν οι παλιοί τον χρόνο, να χωρίσουμε τον χρόνο σε παρελθόν ,παρόν και μέλλον, να παίξουμε και φυσικά να χορέψουμε και να τραγουδήσουμε κάνοντας ένα βήμα παραπάνω στην κατανόηση πως και στη μουσική ο  χρόνος είναι παρόν(σύνδεση με το πολιτιστικό μας πρόγραμμα)
Το τελικό αποτέλεσμα αυτής της ενότητας ήταν ένα ρολόι τοίχου που έφτιαξε κάθε παιδί και το πήρε σπίτι του. Το ρολόι σχεδιάστηκε από εμάς και ζωγραφίστηκε από τα παιδιά με την τεχνοτροπία του Paul Klee ,ζωγράφου που είχαν γνωρίσει το Φθινόπωρο τα παιδιά και τους άρεσε πάρα πολύ.
 Μάθαμε να διαβάζουμε την ώρα σε ένα ρολόι:





 Ψάξαμε και ανακαλύψαμε μέσα στην τάξη μας το Ρ,ρ το αρχικό της λέξης ρολόι:

 Κάλεσα τα παιδιά να σκεφτούν λέξεις από Ρ .Κάθε παιδί γράφει αυτήν που σκέφτηκε χωρίς να την βλέπει κάπου γραμμένη:


Μάθαμε την ώρα που πρέπει να κοιμόμαστε το βράδυ.



αλλάξαμε την ώρα σε ένα ρολόι


Βρήκαμε τις λέξεις που αρχίζουν από ρ






Κάθε παιδί ζωγράφισε με νερομπογιές το δικό του ρολόι σύμφωνα με το γούστο του. 
Τέλος έβαλα δείκτες,κόλλησα μαγνητάκια στο πίσω μέρος κάθε ρολογιού και τα παιδιά τα πήραν χαρούμενα σπίτι τους!