Δευτέρα, 20 Φεβρουαρίου 2017

Αφρική




Όταν  οι σύντροφοι του Οδυσσέα άνοιξαν τον Ασκό του Αιόλου,  οι άνεμοι ξεχύθηκαν  έξω και παρέσυραν το καράβι του Οδυσσέα για ακόμα μια φορά μακριά απ ΄την Ιθάκη. Κάποτε τα μανιασμένα κύματα έριξαν το καράβι σε μια ακτή της Αφρικής. Εμείς που και σ αυτό το ταξίδι ήμασταν συνεπιβάτες του Οδυσσέα, δεν χάσαμε την ευκαιρία να εξερευνήσαμε την ήπειρο της Αφρικής.
Αρχικά, αφού την εντοπίσαμε στον παγκόσμιο χάρτη της  τάξης μας, «περπατήσαμε» πάνω στο περίγραμμα της

μιλήσαμε για την Αφρική,είδαμε που έχει ερήμους και που ζούγκλες,γνωρίσαμε τους ανθρώπους και τα ζώα κάθε περιοχής,συζητήσαμε για την φτώχεια και τους πολέμους που δεκαετίες τώρα την μαστίζουν,για το νερό που η έλλειψή του το κάνει πολύτιμο.Στον χάρτη παρατηρήσαμε πως αποτελείται από πολλές χώρες και θελήσαμε να τις μετρήσουμε.
Τελικά αποφασίσαμε να γνωρίσουμε την Αίγυπτο αφενός γιατί έζησε εκεί ο Κ.Καβάφης το ποίημα του οποίου "Ιθάκη" έχουμε ήδη γνωρίσει και αφετέρου γιατί ο   αρχαίος αιγιπτιακός  πολιτισμός είχε μεγάλη επιρρόη και σύνδεση με τον αντίστοιχο ελληνικό.
Αρχικά την εντοπίσαμε στον χάρτη

Είδαμε τις πυραμίδες


τους ανθρώπους της ερήμου

 Τα ζωγραφίσαμε



Μάθαμε για τον Νείλο,το Δώρο της Αιγύπτου και τον μεγαλύτερο σε μήκος ποταμό του κόσμου.Είδαμε τις πεδιάδες γύρω του σε αντίθεση με την έρημο και καταλάβαμε την τεράστια σημασία που έχει για τις χώρες απ΄τις οποίες περνάει για τη ζωή και την ευημερία των κατοίκων τους.

Σκεφτήκαμε να φτιάξουμε και εμείς έναν χάρτη της Αφρικής



Μάθαμε το Α α και βρήκαμε όσες χώρες αρχίζουν απ΄αυτό


και μετά αφού αποχαιρετήσαμε την Αίγυπτο για το ωραίο ταξίδι που μας έδωσε,κατεβήκαμε νοτιότερα για να γνωρίσουμε και τις ζούγκλες της Αφρικής.Μιλήσαμε και είδαμε εικόνες και video ώστε να πάρουμε μια ιδέα για το τι είναι μια ζούγκλα.
Φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το Ζζ της ζούγκλας και εντοπίσαμε λέξεις που αρχίζουν από Ζ.


Κάναμε σαφάρι για να δούμε από κοντά τα ζώα της ζούγκλας(video)


Μιλήσαμε ξεχωριστά για τα πιο σημαντικά απ΄αυτά(με βάση το ενδιαφέρον των παιδιών)
Τα χωρίσαμε ανάλογα με το είδος της τροφής τους σε σαρκοφάγα και φυτοφάγα και ανάλογα με το τι γεννούν σε θηλαστικά και ωοτόκα.

 
Γράψαμε,μετρήσαμε,αντιστοιχίσαμε,τραγουδήσαμε,χορέψαμε,δραματοποιήσαμε και πριν φύγουμε αποφασίσαμε να φτιάξουμε και έναν αφρικανό για να στολίσουμε την τάξη μας!