Κυριακή, 26 Μαρτίου 2017

Ιθάκη



Στα πλαίσια του φετινού πολιτιστικού μας προγράμματος έπρεπε να κάνουμε ειδική αναφορά στο νησί της Ιθάκης, πατρίδα και  αφετηρία του 20χρονου ταξιδιού του Οδυσσέα. Μιλήσαμε λοιπόν για το νησί της Ιθάκης  το είδαμε με την βοήθεια του Google στον χάρτη ,είδαμε video από το νησί, ακούσαμε και χορέψαμε τραγούδια που αναφέρονται σ αυτό, προσεγγίσαμε και κατανοήσαμε την έννοια «νησί»,εντοπίσαμε και ονομάσαμε πολλά νησιά μικρά και μεγάλα στον παγκόσμιο χάρτη μας(εντυπωσιακό πως τα παιδιά έψαχναν να βρουν στον χάρτη όχι μόνο τα μεγάλα νησιά, αλλά τα μικροσκοπικά και πιο απομακρυσμένα).





Ζωγραφίσαμε σε ατομικό επίπεδο τον χάρτη του νησιού




 και σε ομαδικό κατασκευάσαμε μια μακέτα του, με τα πλοία του Οδυσσέα-κατασκευασμένα από ξύλο και χαρτί- να φεύγουν για τον Τρωικό Πόλεμο.








Με την τεχνική του κολάζ φτιάξαμε έναν χάρτη της Ελλάδας και τοποθετήσαμε την Ιθάκη στο Ιόνιο πέλαγος και άλλα νησιά στο Αιγαίο. Στον χάρτη τα παιδιά σχεδίασαν την διαδρομή του Οδυσσέα από την Ιθάκη στην Τροία.Η δραστηριότητα  μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τις θάλασσες και να τις χωρίσουμε σε μικρές (κόλπους, εδώ είδαμε τον Πατραϊκό κόλπο)σε μεγαλύτερες (πελάγη, όπως το Ιόνιο και το Αιγαίο)και πολύ μεγάλες (ωκεανοί, όπως ο Ατλαντικός και ο Ειρηνικός που εντόπισαν τα παιδιά στον παγκόσμιο χάρτη)








Ακούσαμε το ποίημα του Κ Καβάφη «Ιθάκη» και προσπαθήσαμε να ανασυντάξουμε την γνωστή φράση «Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη να εύχεσαι να είναι μακρύς ο δρόμος».Αυτή η δραστηριότητα άρεσε τόσο πολύ στα παιδιά που στο τέλος τα περισσότερα μπορούσαν να απαγγέλουν τον στίχο ,αλλά και να τον 'διαβάζουν' στην καρτέλα που έχω στον πίνακα της τάξης.




Περάσαμε καλά; Ναι,περάσαμε καλά και συνεχίζουμε!!