Το πρώτο 10ήμερο του Φλεβάρη παράλληλα με τις Απόκριες ασχοληθήκαμε με τα ζώα που πέφτουν σε χειμέρια νάρκη και χειμέριο ύπνο τον χειμώνα.
Εξηγήσαμε πως μερικά ζώα αφενός επειδή δεν μπορούν ν΄αντέξουν τις χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα και αφετέρου επειδή δεν μπορούν να εξασφαλίσουν την απαραίτητη τροφή κατά την διάρκεια του,προτιμούν να το ρίξουν στον ύπνο.
Είπαμε πως κάποια ζώα ,όπως τα φίδια και οι σκαντζόχοιροι κοιμούνται του καλού καιρού,όλο τον χειμώνα και αυτό το λέμε χειμέρια νάρκη.Κάποια άλλα πάλι, όπως η καφέ αρκούδα, ξυπνάνε που και που τον χειμώνα,πάνε καμιά βόλτα για να βρουν τροφή και επιστρέφουν στη φωλιά τους να κοιμηθούν ξανά και αυτό το λέμε χειμέριο ύπνο.
Βρήκαμε πως και που επιλέγει το κάθε ζώο να κοιμηθεί ως ότου περάσει ο χειμώνας-η αρκούδα σε μια σπηλιά του δάσους,ο σκίουρος στη κουφάλα ενός δέντρου,το φίδι κάτω από πέτρες ή στις ρίζες των δέντρων,κτλ.Τα παιδιά θυμήθηκαν πως έχουν δει μυρμήγκια σε μια σειρά το ένα πίσω απ΄τ΄άλλο,να κουβαλάνε "σκουπίδια" όπως είπαν και αυτό στάθηκε η αφορμή για να μιλήσουμε για τις φωλιές που φτιάχνουν τα μυρμήγκια όλο το καλοκαίρι κάτω από το χώμα και πως ακούραστα μαζεύουν την τροφή τους σε μεγάλες αποθήκες που έχουν στις φωλιές τους ειδικά για τον σκοπό αυτόν.
Επιλέξαμε ν΄ασχοληθούμε ιδιαίτερα με την αρκούδα και το φίδι,λόγω του ότι είναι ζώα που κινδυνεύουν στις μέρες μας με εξαφάνιση.
χωρίσαμε σε ομάδες τα ζώα που είναι ίδια(κινητά καρτελάκια με την εικόνα των ζώων),τα βάλαμε σε σειρά και τα μετρήσαμε
Ταυτίσαμε το όνομα κάθε ζώου με την εικόνα του(χρησιμοποίησα κάρτες που κάτω απ΄την εικόνα γράφουν το όνομα και κάρτες που γράφουν μόνο το΄όνομα του κάθε ζώου)
Συνθέσαμε τα ονόματα των ζώων με γράμματα και με συλλαβές
κάναμε αγώνες γραφής ως εξής: σε 2 καρτέλες έχω γράψει το όνομα ενός ζώου.Σε κινητά καρτελάκια έχω τα γράμματα και τις συλλαβές που χρειάζονται για να φτιάξουμε το όνομα της καρτέλας.Κάθε παιδί έχει μπροστά του μια καρτέλα με το όνομα που πρέπει να γράψει.Τα παιδιά κάθονται δίπλα-δίπλα και στη μέση έχουν όλα τα γράμματα της λέξης ανακατωμένα.Το παιδί που θα γράψει πρώτο σωστά την λέξη είναι ο νικητής.
Τα παιδιά έδιναν πραγματική μάχη για τη νίκη και είναι εκπληκτικό το πόσο γρήγορα κατάφερναν να γράφουν την λέξη.Το παιγνίδι αυτό το παίξαμε πολλές φορές κατά την διάρκεια του θέματος.
μέχρι που τελικά τα παιδιά μπόρεσαν να γράφουν τις λέξεις χωρίς την βοήθεια της καρτέλας,δηλ.από μνήμης
ζωγραφίσαμε και γράψαμε με τη φωνημική γραφή τα ονόματα των ζώων
μετρήσαμε με καρτέλες αρίθμησης -φιδάκια(1-10)
μετρήσαμε τα γράμματα κάθε λέξης και συγκρίνοντας βρήκαμε ποια λέξη έχει τα περισσότερα
ομαδοποιήσαμε καρτέλες αρκουδάκια με βάση το μέγεθος τους
μετρήσαμε πόσα αρκουδάκια υπάρχουν από κάθε μέγεθος
τραγουδήσαμε,χορέψαμε και γίναμε αρκουδάκια(δραματοποίηση)
Εξηγήσαμε πως μερικά ζώα αφενός επειδή δεν μπορούν ν΄αντέξουν τις χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα και αφετέρου επειδή δεν μπορούν να εξασφαλίσουν την απαραίτητη τροφή κατά την διάρκεια του,προτιμούν να το ρίξουν στον ύπνο.
Είπαμε πως κάποια ζώα ,όπως τα φίδια και οι σκαντζόχοιροι κοιμούνται του καλού καιρού,όλο τον χειμώνα και αυτό το λέμε χειμέρια νάρκη.Κάποια άλλα πάλι, όπως η καφέ αρκούδα, ξυπνάνε που και που τον χειμώνα,πάνε καμιά βόλτα για να βρουν τροφή και επιστρέφουν στη φωλιά τους να κοιμηθούν ξανά και αυτό το λέμε χειμέριο ύπνο.
Βρήκαμε πως και που επιλέγει το κάθε ζώο να κοιμηθεί ως ότου περάσει ο χειμώνας-η αρκούδα σε μια σπηλιά του δάσους,ο σκίουρος στη κουφάλα ενός δέντρου,το φίδι κάτω από πέτρες ή στις ρίζες των δέντρων,κτλ.Τα παιδιά θυμήθηκαν πως έχουν δει μυρμήγκια σε μια σειρά το ένα πίσω απ΄τ΄άλλο,να κουβαλάνε "σκουπίδια" όπως είπαν και αυτό στάθηκε η αφορμή για να μιλήσουμε για τις φωλιές που φτιάχνουν τα μυρμήγκια όλο το καλοκαίρι κάτω από το χώμα και πως ακούραστα μαζεύουν την τροφή τους σε μεγάλες αποθήκες που έχουν στις φωλιές τους ειδικά για τον σκοπό αυτόν.
Επιλέξαμε ν΄ασχοληθούμε ιδιαίτερα με την αρκούδα και το φίδι,λόγω του ότι είναι ζώα που κινδυνεύουν στις μέρες μας με εξαφάνιση.
χωρίσαμε σε ομάδες τα ζώα που είναι ίδια(κινητά καρτελάκια με την εικόνα των ζώων),τα βάλαμε σε σειρά και τα μετρήσαμε
Ταυτίσαμε το όνομα κάθε ζώου με την εικόνα του(χρησιμοποίησα κάρτες που κάτω απ΄την εικόνα γράφουν το όνομα και κάρτες που γράφουν μόνο το΄όνομα του κάθε ζώου)
Συνθέσαμε τα ονόματα των ζώων με γράμματα και με συλλαβές
κάναμε αγώνες γραφής ως εξής: σε 2 καρτέλες έχω γράψει το όνομα ενός ζώου.Σε κινητά καρτελάκια έχω τα γράμματα και τις συλλαβές που χρειάζονται για να φτιάξουμε το όνομα της καρτέλας.Κάθε παιδί έχει μπροστά του μια καρτέλα με το όνομα που πρέπει να γράψει.Τα παιδιά κάθονται δίπλα-δίπλα και στη μέση έχουν όλα τα γράμματα της λέξης ανακατωμένα.Το παιδί που θα γράψει πρώτο σωστά την λέξη είναι ο νικητής.
Τα παιδιά έδιναν πραγματική μάχη για τη νίκη και είναι εκπληκτικό το πόσο γρήγορα κατάφερναν να γράφουν την λέξη.Το παιγνίδι αυτό το παίξαμε πολλές φορές κατά την διάρκεια του θέματος.
μέχρι που τελικά τα παιδιά μπόρεσαν να γράφουν τις λέξεις χωρίς την βοήθεια της καρτέλας,δηλ.από μνήμης
ζωγραφίσαμε και γράψαμε με τη φωνημική γραφή τα ονόματα των ζώων
μετρήσαμε με καρτέλες αρίθμησης -φιδάκια(1-10)
μετρήσαμε τα γράμματα κάθε λέξης και συγκρίνοντας βρήκαμε ποια λέξη έχει τα περισσότερα
ομαδοποιήσαμε καρτέλες αρκουδάκια με βάση το μέγεθος τους
μετρήσαμε πόσα αρκουδάκια υπάρχουν από κάθε μέγεθος
τα βάλαμε στη σειρά από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και αντίστροφα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.