Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

Γλυπτά από πάγο!

Μια πόλη φτιαγμένη από πάγο στη πόλη Χαρμπίν της βορειοανατολικής Κίνας,μας κίνησε το ενδιαφέρον και μας έδωσε την αφορμή για να προσπαθήσουμε να γίνουμε γλύπτες και να δημιουργήσουμε και εμείς γλυπτά από πάγο!
Πως είναι αυτή η πόλη;Δείτε το στο παρακάτω pdf
 https://drive.google.com/file/d/0BxSvuHZAw7TueXhaTmhQSzc0Y1E/view?usp=sharing

Επειδή όσα είδαμε μας άρεσαν πολύ,είδαμε και γλυπτά φτιαγμένα από χιόνι .Ανάμεσά τους θαυμάσαμε ιδιαίτερα την Ακρόπολη της Αθήνας,στο παρακάτω pdf:
https://drive.google.com/file/d/0BxSvuHZAw7TuVzZUNl9JZURCN1E/view?usp=sharing

Μετά από όλα αυτά αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας γλυπτά από πάγο.
Η πρώτη μας δουλειά ήταν να χρωματίσουμε νερό που είχαμε σε πλαστικά μπουκαλάκια με διάφορα χρώματα της αρέσκειας μας. Πήραμε χωνί για να μεταγγίζουμε το νερό από το μεγάλο μπουκάλι στα μικρά και μετά κάθε παιδί στο μπουκαλάκι του ρίχνει χρώμα και αναδεύει για να διαλυθεί το χρώμα στο νερό.Τα παιδιά παρακολουθούν τις διαδικασίες μετάγγισης και διάλυσης με μεγάλο ενδιαφέρον και κάνουν ανάλογες παρατηρήσεις,όπως πχ. δεν έχει διαλυθεί καλά το χρώμα,χρειάζεται να το ανακατέψω περισσότερο.




 κοιτάζουν με περιέργεια πως το νερό απέκτησε το χρώμα της ανάλογης μπογιάς.












Αρχικά βάλαμε τα μπουκάλια στη κατάψυξη του ψυγείου για να παγώσουν
Όταν πάγωσαν τα βγάλαμε  για να τα παρατηρήσουν τα παιδιά.
Μετά κόψαμε ένα απ΄τα μπουκάλια και βγάλαμε τον πάγο.
Ενα μέρος του το κρατήσαμε σε θερμοκρασία δωματίου και ένα άλλο το βάλαμε στη φωτιά για να δούμε τι θα συμβεί.Παρακολουθήσαμε τον πάγο να λιώνει γρήγορα και καταλάβαμε την λειτουργία και τον ρόλο της θερμοκρασίας στις 3 καταστάσεις της ύλης(υγρό,στερεό,αέριο)





  
 Μ΄άλλη ευκαιρία είχαμε μιλήσει για τα θερμόμετρα και τώρα βρήκαμε τις θερμοκρασίες που αντιστοιχούν στον πάγο(στερεό)και στο νερό(υγρό).Σ΄αυτό μας βοήθησαν κάρτες με θερμόμετρα που έχω ετοιμάσει




Μετά προσπαθήσαμε να χαράξουμε τον πάγο,όπως είχαμε δει να κάνουν οι γλύπτες.Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιήσαμε ένα μικρό σφυράκι.Τα παιδιά με βιωματικό τρόπο αντιλήφθηκαν την σκληρότητα που έχει ο πάγος σαν υλικό και την δυσκολία σμίλευσις του.Παρότι δεν πετύχαμε μ΄αυτόν τον τρόπο να δημιουργήσουμε γλυπτά(δεν ήταν άλλωστε αυτός ο σκοπός της δραστηριότητας)τα παιδιά το απόλαυσαν!










Τελικά γεμίσαμε διάφορα καλούπια όπως πλαστικές αυγοθήκες,παλέτες,κτλ με το χρωματισμένο νερό και τα αφήσαμε στη κατάψυξη να παγώσουν








Τέλος βγάλαμε τα κομμάτια του πάγου απ΄τα καλούπια και μ΄αυτά τα παιδιά έκαναν συνθέσεις(ανάλογες μ΄αυτές που κάνουν με το οικοδομικό υλικό),δηλ. δημιούργησαν διάφορα γλυπτά από πάγο!
 Τα υλικά μας:
ΟΙ δημιουργίες μας:

                                              Ο ήλιος από 2 ενωμένα ημικύκλια

 Προσπάθεια να στηθεί ένα λιβάδι με μανιτάρια(ο πάγος γλιστρούσε και έκανε δύσκολη τη δουλειά των παιδιών)




 αριστερά ένα πιάτο με κει κάκια δεξιά μια τσουλήθρα!
                                                να  η τσουλήθρα




       ένας πλανήτης!




                                            το πλανητικό μας σύστημα



                                      και άλλα πλανητικά συστήματα στο σύμπαν!



Το πρόγραμμα κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών και τα ενθουσίασε  Ακόμα έχουμε τα μπουκάλια με το χρωματισμένο νερό στο ψυγείο και τα καλούπια στη κατάψυξη,για να μπορεί να τα χρησιμοποιήσει, όποιο παιδί θέλει να φτιάξει κάποιο καινούργιο γλυπτό.
Μέσα απ΄το πρόγραμμα ήρθαν σ΄επαφή με δύσκολες έννοιες των φυσικών επιστημών,όπως υγρό,στερεό,αέριο,θερμότητα,μέτρηση θερμοκρασίας,διάλυση,σκληρότητα υλικών  και της τέχνης όπως γλυπτό,γλύπτης.
Νομίζω πως περάσαμε καλά και μάθαμε πολλά πράγματα σχεδόν μόνο παίζοντας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.