Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2015

25η Μαρτίου 1821

Τα παιδιά απολαμβάνουν πραγματικά τις εθνικές μας γιορτές,Απολαμβάνουν ν΄ακούν για τα ηρωικά κατορθώματα των Ελλήνων,τις μάχες,την αντίσταση του λαού στον κατακτητή και τον αγώνα του για την ελευθερία.
Με την βοήθεια της 2τομης εγκυκλοπαίδειας των εκδ. Στρατίκη, για την Ελληνική Επανάσταση του 1821 μάθαμε την διαφορά ανάμεσα στην ιστορία σαν την επιστήμη των γεγονότων του παρελθόντος και τον μύθο ή παραμύθι που συχνά τα ονομάζουμε ιστορίες και φυσικά μυηθήκαμε σε σημαντικά ιστορικά γεγονότα της εποχής.Ξεκινήσαμε με την Άλωση της Κωνσταντινούπολης απ΄τους Τούρκους
μιλήσαμε για τις στερήσεις και τα δεινά του Ελληνικού λαού τα 400χρ. της σκλαβιάς,για τις δολοφονίες,το κλείσιμο των σχολείων,το άρπαγμα περιουσιών,παιδιών(παιδομάζωμα),την ξενιτιά όσων Ελλήνων μπορούσαν για να σώσουν τη ζωή τους και τη βοήθεια που προσέφεραν στον αγώνα για απελευθέρωση από τη χώρα που βρίσκονταν,όπως πχ.ο Ρήγας Φεραίος και την απόφασή των Ελλήνων για επανάσταση στο Μοναστήρι της Αγίας Λαύρας στο οποίο ορκίστηκαν μπροστά στον Παλαιών Πατρών Γερμανό "Ελευθερία ή Θάνατος".



Είδαμε εικόνες μεγάλων ηρώων της Επανάστασης,εξηγώντας την συμβολή καθενός στον αγώνα,όπως πχ. πως ο Ρήγας Φεραίος είχα σαν αποστολή να εμψυχώσει και να ξεσηκώσει τους Έλληνες με τα κείμενά του(όπως ο Θούριος τον οποίον ακούσαμε από τον Ν. Ξυλούρη)
ενώ ο Θ. Κολοκοτρώνης είχε σαν αποστολή τον ένοπλο αγώνα εναντίον των Τούρκων. Έτσι τα παιδιά μπόρεσαν να σκεφτούν πως ένας απελευθερωτικός  πόλεμος δεν γίνεται μόνο με τα όπλα, όπως πίστευαν ως τώρα,αλλά  και με τα βιβλία,τα οποία πάντα είναι απαραίτητα για να ξεκινήσει.
Σ΄αυτή τη φάση ήταν έτοιμα για να ζωγραφίσουν δίπλα σε κάθε ήρωα της Επανάστασης το όπλο του.


Στη συνέχεια είδαμε και συζητήσαμε  πίνακες ζωγραφικής γνωστών Ελλήνων ζωγράφων με θέμα την Επανάσταση του 1821,τους οποίους μπορείτε να δείτε εδώ:
https://docs.google.com/presentation/d/1vHherGsEg_EoZfTdqz0DJqXD9FqTlgCxB3Ws_scMnLY/edit?usp=sharing(επιλέγουμε άνοιγμα δεσμού σε νέο παράθυρο)
 Μιλήσαμε για την Ελληνική Σημαία,τι συμβολίζουν τα χρώματα της και είδαμε ιστορικές σημαίες της Επανάστασης,οι οποίες επικράτησαν σε διάφορες περιοχές της χώρας κατά περιόδους,ως ότου καταλήξουμε στη σημερινή μας σημαία.Αντιστοιχίσαμε αυτές τις σημαίες,προσέχοντας ομοιότητες και διαφορές που παρουσιάζουν. 






Είδαμε τη φωτογραφία του Δ.Σολωμού,μιλήσαμε για το ποίημά του "Εις την Ελευθερία" που αργότερα οι Έλληνες το κάναμε Εθνικό Ύμνο της πατρίδας μας.Φυσικά ακούσαμε και τραγουδήσαμε τον Εθνικό μας Ύμνο.
Μιλήσαμε για τη θέση της γυναίκας και την συμβολή της Ελληνίδας στην Επανάσταση και αναφέραμε συγκεκριμένα την Μπουμπουλίνα και τις Σουλιώτισες. μάθαμε τι είναι το καριοφίλι και γιατί ονομάζεται έτσι αυτό το όπλο.Αντιστοιχίσαμε,γράψαμε,χορέψαμε,τραγουδήσαμε,ζωγραφίσαμε κατασκευάσαμε,μα πάνω από όλα μάθαμε διασκεδάζοντας για μια απ΄τις σημαντικότερες περιόδους της σύγχρονης ιστορίας μας.








 Μάθαμε το 400,τον πρώτο μας τριψήφιο αριθμό,τον ανακαλύψαμε ανάμεσε σ΄άλλους και τέλος τον γράψαμε και εμείς.








                                                                 Παιγνίδια λέξεων




Οι  κατασκευές μας: το τσαρούχι από την ενδυμασία των τσολιάδων και η κάρτα για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου,αφού η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή.


                                        Και μερικά αποσπάσματα απ΄την γιορτή μας.








Συγχαρητήρια σ΄όλα τα παιδιά μας και του χρόνου με υγεία!