Το θέμα εντάσσεται στην ενότητα ποδηλατικές διαδρομές του πολιτιστικού μας προγράμματος.
Τις ημέρες που ασχοληθήκαμε με το θέμα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για το ποδήλατό τους και εγώ είχα την ευκαιρία να καταλάβω πόσο πολύ αρέσει το ποδήλατο στα παιδιά!
Από τις αφηγήσεις τους διαπιστώσαμε πως τα περισσότερα κάνουν ποδήλατο στον δρόμο,στα πεζοδρόμια,στις πυλωτές των πολυκατοικιών και στις αποθήκες.Ελάχιστα ήταν αυτά που ανέφεραν πως κάνουν ποδήλατο στο άλσος της Αγυιάς που προσφέρει μια σχετική ασφάλεια για το άθλημα.
Αν και αρκετά παιδιά έχουν ήδη βγάλει τις βοηθητικές ρόδες,διαπίστωσα πως οδηγούν το ποδήλατό τους χωρίς να τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας που απαιτεί η οδήγηση ποδηλάτου και χωρίς να γνωρίζουν την έννοια και τους κανόνες της οδικής ασφάλειας.
Έτσι διαβάσαμε το βιβλίο "Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας"Του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, που με ευχάριστο τρόπο μαθαίνει στα παιδιά τους κινδύνους που έχει η οδήγηση ποδηλάτου ,τα μέτρα προστασίας που πρέπει να παίρνει κάθε ποδηλάτης και τους κανόνες οδικής ασφάλειας που θα πρέπει να τηρεί
Μέσα απ΄το βιβλίο τα παιδιά γνώρισαν το κράνος,τις επιγονατίδες,τις επιαγκωνίδες,τα φώτα ποδηλάτου ,το γιλέκο που φωσφορίζει κατάλαβαν τον ρόλο τους στη προστασία του ποδηλάτη και έμαθαν τι θα πει οδική ασφάλεια.
Στη συνέχεια είδαμε φώτο από ποδηλατόδρομους της Ευρώπης,όπου έγινε σαφές πως αυτοί είτε είναι πάνω σε πεζοδρόμια είτε είναι σε συνέχεια των δρόμων για τα μηχανοκίνητα οχήματα,είναι σαφώς καθορισμένοι αποκλειστικά για χρήση ποδηλάτων και υπάρχει επαρκής σήμανση με σήματα στα πλάγια των δρόμων,με φωτεινούς σηματοδότες,με διαγράμμιση για τα 2 ρεύματα κυκλοφορίας των ποδηλάτων κτλ.
Είδαμε επίσης εικόνες από πάρκινγκ ποδηλάτων και συζητήσαμε για το διαδεδομένο σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων στις ευρωπαϊκές πόλεις,έτσι έτσι ώστε να διευκολύνονται οι άνθρωποι στις μετακινήσεις τους μέσα στις πόλεις.
Φυσικά διαπιστώσαμε πως οι συνθήκες στη πόλη μας για τους ποδηλάτες είναι εντελώς διαφορετική.Μέσα στη πόλη δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι και οι ποδηλάτες μοιράζονται τους ίδιους δρόμους με τους οδηγούς των μηχανοκίνητων οχημάτων αντιμετωπίζοντας μεγάλους κινδύνους για τη σωματική τους ακεραιότητα και τη ζωή τους.
Τα παιδιά στο σημείο αυτό ζήτησαν να μιλήσουμε στον Δήμαρχο και να του πούμε πως πρέπει να φτιάξει και στη πόλη μας ποδηλατόδρομους γιατί μας αρέσει πολύ να κάνουμε ποδήλατο!
Στη συνέχεια συζητήσαμε για τα οφέλη της ποδηλασίας στον άνθρωπο αλλά και στο περιβάλλον και τέλος μιλήσαμε για τη ποδηλασία σαν άθλημα.
Ευτυχώς για μας ο μπαμπάς ενός παιδιού απ΄την τάξη μας είναι αθλητής της ποδηλασίας και δέχτηκε να έρθει να μας μιλήσει γι΄αυτό.Φυσικά έφερε μαζί του το αθλητικό του ποδήλατο,τον εξοπλισμό που απαιτεί το άθλημα και πολύ πολύ υπομονή για ν΄αντέξει τον βομβαρδισμό ερωτήσεων από παιδιά και κυρίες!Τον ευχαριστούμε πολύ!
Στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν το ποδήλατο τους και έγραψαν με τη φωνημική γραφή τη λέξη ποδήλατο.
Τις ημέρες που ασχοληθήκαμε με το θέμα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για το ποδήλατό τους και εγώ είχα την ευκαιρία να καταλάβω πόσο πολύ αρέσει το ποδήλατο στα παιδιά!
Από τις αφηγήσεις τους διαπιστώσαμε πως τα περισσότερα κάνουν ποδήλατο στον δρόμο,στα πεζοδρόμια,στις πυλωτές των πολυκατοικιών και στις αποθήκες.Ελάχιστα ήταν αυτά που ανέφεραν πως κάνουν ποδήλατο στο άλσος της Αγυιάς που προσφέρει μια σχετική ασφάλεια για το άθλημα.
Αν και αρκετά παιδιά έχουν ήδη βγάλει τις βοηθητικές ρόδες,διαπίστωσα πως οδηγούν το ποδήλατό τους χωρίς να τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας που απαιτεί η οδήγηση ποδηλάτου και χωρίς να γνωρίζουν την έννοια και τους κανόνες της οδικής ασφάλειας.
Έτσι διαβάσαμε το βιβλίο "Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας"Του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, που με ευχάριστο τρόπο μαθαίνει στα παιδιά τους κινδύνους που έχει η οδήγηση ποδηλάτου ,τα μέτρα προστασίας που πρέπει να παίρνει κάθε ποδηλάτης και τους κανόνες οδικής ασφάλειας που θα πρέπει να τηρεί
Μέσα απ΄το βιβλίο τα παιδιά γνώρισαν το κράνος,τις επιγονατίδες,τις επιαγκωνίδες,τα φώτα ποδηλάτου ,το γιλέκο που φωσφορίζει κατάλαβαν τον ρόλο τους στη προστασία του ποδηλάτη και έμαθαν τι θα πει οδική ασφάλεια.
Στη συνέχεια είδαμε φώτο από ποδηλατόδρομους της Ευρώπης,όπου έγινε σαφές πως αυτοί είτε είναι πάνω σε πεζοδρόμια είτε είναι σε συνέχεια των δρόμων για τα μηχανοκίνητα οχήματα,είναι σαφώς καθορισμένοι αποκλειστικά για χρήση ποδηλάτων και υπάρχει επαρκής σήμανση με σήματα στα πλάγια των δρόμων,με φωτεινούς σηματοδότες,με διαγράμμιση για τα 2 ρεύματα κυκλοφορίας των ποδηλάτων κτλ.
Είδαμε επίσης εικόνες από πάρκινγκ ποδηλάτων και συζητήσαμε για το διαδεδομένο σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων στις ευρωπαϊκές πόλεις,έτσι έτσι ώστε να διευκολύνονται οι άνθρωποι στις μετακινήσεις τους μέσα στις πόλεις.
Φυσικά διαπιστώσαμε πως οι συνθήκες στη πόλη μας για τους ποδηλάτες είναι εντελώς διαφορετική.Μέσα στη πόλη δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι και οι ποδηλάτες μοιράζονται τους ίδιους δρόμους με τους οδηγούς των μηχανοκίνητων οχημάτων αντιμετωπίζοντας μεγάλους κινδύνους για τη σωματική τους ακεραιότητα και τη ζωή τους.
Τα παιδιά στο σημείο αυτό ζήτησαν να μιλήσουμε στον Δήμαρχο και να του πούμε πως πρέπει να φτιάξει και στη πόλη μας ποδηλατόδρομους γιατί μας αρέσει πολύ να κάνουμε ποδήλατο!
Στη συνέχεια συζητήσαμε για τα οφέλη της ποδηλασίας στον άνθρωπο αλλά και στο περιβάλλον και τέλος μιλήσαμε για τη ποδηλασία σαν άθλημα.
Ευτυχώς για μας ο μπαμπάς ενός παιδιού απ΄την τάξη μας είναι αθλητής της ποδηλασίας και δέχτηκε να έρθει να μας μιλήσει γι΄αυτό.Φυσικά έφερε μαζί του το αθλητικό του ποδήλατο,τον εξοπλισμό που απαιτεί το άθλημα και πολύ πολύ υπομονή για ν΄αντέξει τον βομβαρδισμό ερωτήσεων από παιδιά και κυρίες!Τον ευχαριστούμε πολύ!
Στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν το ποδήλατο τους και έγραψαν με τη φωνημική γραφή τη λέξη ποδήλατο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.