Σάββατο, 3 Οκτωβρίου 2015

Τέχνη και Γεωμετρία στο Νηπιαγωγείο

Στο νηπιαγωγείο η τέχνη είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας και εμείς οι νηπιαγωγοί το ξέρουμε καλά αυτό. Φέτος αποφασίσαμε να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην πιο δημοφιλή και φιλική προς τα παιδιά,αυτή της ζωγραφικής,μέσω ενός διαθεματικού προγράμματος που θα διεξάγουμε από κοινού και τα δύο τμήματα καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Η πρώτη μας επαφή με τη ζωγραφική έγινε τον Σεπτέβρη και αφορούσε επιλεγμένους πίνακες μοντέρνας τέχνης με την βοήθεια των οποίων προσεγγίσαμε το θέμα των γεωμετρικών σχημάτων.
Ταυτόχρονα τα παιδιά γνώρισαν μερικούς μεγάλους ζωγράφους,μέσω του έργου τους, όπως τον Μιρό,Κλέε,Γκρέις,Καντίνσκι.







Η αρχή έγινε με την έννοια της γραμμής-ευθείας και καμπύλης- ακολούθησε η έννοια της γωνίας και τελικά περάσαμε στη σύνθεση των σχημάτων.
Σχηματίσαμε ευθείες και καμπύλες με νήμα,κορδέλα,πλαστελίνη,ξυλάκια κτλκαι αφού ξεκαθαρίσαμε αυτές τις έννοιες προσπαθήσαμε και εμείς να φτιάξουμε έργα τέχνης με ευθείες και καμπύλες.






 Και να το αποτέλεσμα!


Μετά περάσαμε στη γνωριμία με τα γεωμετρικά σχήματα ξεκινώντας με τον κύκλο και το τρίγωνο.
Τα εντοπίσαμε στους πίνακες που μελετήσαμε,τα κατασκευάσαμε με διάφορα υλικά και
 τελικά αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον πίνακα του Καντίνσκι με τους ομόκεντρους κύκλους που είχε ψηφιστεί σαν ο καλύτερος απ΄τα παιδιά..αλλά επειδή μου άρεσε η ιδέα σκέφτηκα να την προχωρήσουμε λίγο παραπέρα,οπότε φτιάξαμε και με τα τρίγωνα ανάλογο έργο.(το ίδιο θα κάνουμε και για τα 2 επόμενα σχήματα τετράγωνο και ορθογώνιο την ερχόμενη εβδομάδα)


 Τα παιδιά συνεργάστηκαν υποδειγματικά και παρακάτω βλέπετε το αποτέλεσμα της πρώτης ομαδικής εργασίας της τάξης για φέτος!
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη διαδικασία κια μου έκανε εντύπωση το πόσο γρήγορα και εύκολα έμαθαν τόσο τις γεωμετρικές έννοιες όσο και τους ζωγράφους!