Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2015

Τα γεωμετρικά σχήματα στο Νηπιαγωγείο ,εμπνευσμένα από σπουδαίους ζωγράφους .

Σε συνέχεια  προηγούμενης ανάρτησης , για την τέχνη και την Γεωμετρία  στο Νηπιαγωγείο και επειδή το συγκεκριμένο θέμα άρεσε πολύ στα παιδιά ,θελήσαμε να επεκταθούμε ακόμα περισσότερο , να δούμε και άλλους πίνακες ζωγραφικής με σχήματα,  οι οποίοι κατόρθωσαν να μας εμπνεύσουν με ένα τρόπο μοναδικό και να δημιουργήσουμε και άλλα  έργα τέχνης .
 Συγκεκριμένα ,αφού πρώτα  είδαμε στον υπολογιστή ,σχολιάσαμε και εντοπίσαμε λεπτομέρειες   στους πίνακες ζωγραφικής σπουδαίων ζωγράφων,οι οποίοι σχετίζονται με τα γεωμετρικά σχήματα  κυρίως  του Καντίνσκι ,Κλέε  και Μιρό ,σταθήκαμε περισσότερο στους παρακάτω πίνακες :


                                        
Αυτός ο ανεμοστρόβιλος ,επειδή έτυχε να φυσάει και λίγο την ημέρα που τον είδαμε , πραγματικά μας ''στροβίλισε '' και τα δικά μας μυαλά  και θέλησε να να μας ταξιδέψει ακόμα πιο  βαθιά στον μαγικό κόσμο των σχημάτων . Με αφορμή αυτόν τον πίνακα , ασχοληθήκαμε με τους  κύκλους και πιο συγκεκριμένα με τους ομόκεντρους κύκλους ,τους οποίους δια γράψαμε με το χέρι μας στον αέρα , στροβιλιστήκαμε γύρω από τον εαυτό μας αλλά και αποτυπώσαμε στο χαρτί. 
                                         
 Στη συνέχεια είδαμε τον παρακάτω πίνακα του Καντίνσκι ,που μας έδωσε την ιδέα να πιάσουμε κι εμείς δουλειά και να φτιάξουμε τους δικούς μας ομόκεντρους κύκλους ,από γλασέ χαρτί, κόβοντας και κολλώντας τους μικρότερους κύκλους μέσα στους μεγαλύτερους .
                                          

Αφού ολοκληρώθηκε και αυτή η διαδικασία και όταν οι κύκλοι μας ήταν έτοιμοι ,είδαμε τον αμέσως επόμενο πίνακα...Αυτός ο πίνακας μας έδωσε το ερέθισμα να φτιάξουμε και εμείς το δικό μας δεντράκι μέσα στην τάξη μας , με τους ομόκεντρους κύκλους που είχαμε δημιουργήσει πιο πριν.
                                                
Φυσικά το δεντράκι μας έπρεπε να αντιπροσωπεύει και την εποχή την οποία διανύουμε ,δηλαδή το Φθινόπωρο . Για το λόγο αυτό τα χρώματα που επιλέχθηκαν ήταν φθινοπωρινά ,όπως το κίτρινο ,το πορτοκαλί ,το καφέ και το κόκκινο. Έτσι τα φύλλα -ομόκεντροι κύκλοι , ήταν έτοιμα να στολίσουν το γυμνό δέντρο του Φθινοπώρου. Μερικές σταγόνες βροχής και κάποια άλλα φθινοπωρινά στοιχεία .συνέθεσαν το παρακάτω τοπίο που θα κοσμεί την τάξη μας αυτή την εποχή.



 
Κατά την διάρκεια της  απογευματινής  βάρδιας,η διδασκαλία συνεχίστηκε στο ίδιο μοτίβο  και οι ομόκεντροι κύκλοι μεταφέρθηκαν σε ατομικό επίπεδο ,όπου κάθε παιδί με τέμπερες σε διάφορα χρώματα  και τυπώματα από σφουγγάρι σε κυκλικό σχήμα ,δημιούργησε το δικό του φθινοπωρινό δεντράκι. Ας θαυμάσουμε τα έργα τους. 







Την επόμενη μέρα ,σταθήκαμε σε αυτόν τον πίνακα ζωγραφικής . Εξίσου ωραίος που μας κέντρισε και πάλι την περιέργεια. Πολλά γεωμετρικά σχήματα και χρώματα ,που συνθέτουν μια πόλη.
Υπέροχος πίνακας ....Μήπως να κάνουμε κι εμείς το ίδιο ; Ποια  είναι η δική μας πόλη; Πως λέγεται; Που βρίσκεται στο χάρτη; Είναι χτισμένη κοντά σε θάλασσα (Πατραϊκός κόλπος) , στους πρόποδες ενός βουνού (Παναχαικού όρους) ; Θα θέλατε να συνθέσουμε την πόλη της Πάτρας , με γεωμετρικά σχήματα; Η απάντηση ήταν ομόφωνα ΝΑΙ.
Έτσι αφού πρώτα παίξαμε με κομμένα γεωμετρικά σχήματα σε διάφορα μεγέθη και χρώματα ,συν θέσαμε την πόλη μας με αυτά ,προσπαθώντας να θυμηθούμε όσο το δυνατόν περισσότερα δημόσια κτήρια και αξιοθέατα , εκκλησίες , κεντρικούς δρόμους,αυτοκίνητα ,ανθρώπους,  πλατείες και παιδικές χαρές ,δέντρα,  σχολεία, καταστήματα, πολυκατοικίες και μονοκατοικίες. Ένας σιδηρόδρομος και ένα τρένο ,διασχίζει την πόλη μας.  Στο κάτω μέρος της ομαδικής εργασίας μας ζωγραφίσαμε τη θάλασσα με το λιμάνι και τα πλοία της και στο πάνω μέρος δυο τριγωνικές βουνοκορφές του Παναχαικού όρους με τις ανεμογεννήτριες που είναι ορατές από την πόλη της Πάτρας. Τέλος ένας λαμπρός ήλιος δεν θα μπορούσε να λείπει από την εργασία μας.










 Να και το τελικό αποτέλεσμα : 







Την άλλη μέρα οι παρακάτω πίνακες  μας έδωσαν  το ερέθισμα ,να ασχοληθούμε και πάλι τόσο  ατομικά ,όσο και ομαδικά  με τα γεωμετρικά σχήματα....


                                                         
                                                δημιουργώντας τα έργα που ακολουθούν: 
         Με τη βοήθεια της χαρτοταινίας , τα παιδιά δημιούργησαν πραγματικά έργα τέχνης. Αυτή η τεχνική τα διασκέδασε πολύ. Μπορούμε κι εμείς να μοιάσουμε στον Καντίνσκι , είπαν . 

                                                 


Οι πίνακες αυτοί θα  διακοσμούν από εδώ και στο εξής την τάξη μας .




                                                            Να και τα ατομικά μας έργα .












Καντίνσκι ,Μιρό και Κλέε ,γίνανε πραγματικά , εμπνευστές για εμάς ,αλλά και εμείς θα μπορούσαμε να γίνουμε για εκείνους .Εγωιστές δεν είμαστε , γιατί ο υπέρμετρος εγωισμός είναι άσχημο συναίσθημα, αλλά μικροί δημιουργοί και καλλιτέχνες.... προσπαθούμε να είμαστε συνεχώς.