Σάββατο, 14 Νοεμβρίου 2015

Συναισθήματα - Διαχείριση θυμού

Στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας που θα υλοποιήσουμε φέτος, με κύριο στόχο την επίλυση συγκρούσεων ανάμεσα στα παιδιά, θεωρήσαμε απαραίτητο να ασχοληθούμε αρχικά με τα συναισθήματά μας δίνοντας έμφαση στη διαχείριση του θυμού.
Έτσι, διαβάσαμε αγαπημένα παραμύθια και προσπαθήσαμε να περιγράψουμε και να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα των ηρώων. Παρατηρήσαμε εικόνες παιδιών σε διάφορες συναισθηματικές καταστάσεις και μιμηθήκαμε τις εκφράσεις τους.



  Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε ό,τι μας προκαλεί χαρά και λύπη




                                                      φόβο 




                                                          θυμό


       
                      Παίξαμε με τις μάσκες των συναισθημάτων.



Συζητήσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον και πολλές ιδέες  και βρίκαμε τρόπους να διώχνουμε το φόβο που νιώθουμε σε διάφορες καταστάσεις.
Φτιάξαμε ασπίδες του θάρρους και ζωγραφίσαμε πάνω τους τρόπους για να διώξει ο καθένας το δικό του  φόβο.




Εικονογραφίσαμε την ιστορία του  " Θυμωμένου Δράκου" 
(ελαφρώς τροποποιημένη ιστορία από το διαδίκτυο/ παιχνίδια - τεχνικές διαχείρισης θυμού)





        Δραματοποίησαμε την ιστορία  του Δράκου





Ακολουθήσαμε το παράδειγμα του Δράκου και φτιάξαμε το δικό μας κουτί του θυμού όπου βάζουμε τις ζωγραφιές με τις αιτίες του θυμού μας ώστε να τις κουβεντιάσουμε όταν θα έχουμε ηρεμήσει.  Διαδικασία που είχε και έχει μεγάλη απήχηση. Η ζωγραφική του θυμού  φαίνεται να προσφέρει διέξοδο σε αρκετά  παιδιά όταν θυμώνουν  ενώ η συζήτηση αργότερα του θέματος δίνει μεγάλη ικανοποίηση και συναισθηματική ισορροπία.


                                  
                                  Θύμωσα γιατί........




Αναζητήσαμε εναλλακτικούς τρόπους για τη διαχείριση του θυμού μας (δεν ηρεμούμε όλοι με τον ίδιο τρόπο). Οι ιδέες των παιδιών πολλές και πολύ εύστοχες. Τις αναρτήσαμε στον τοίχο της τάξης ώστε να τις συμβουλευόμαστε όταν χρειαστεί.                  (καρτέλες από www.kindykids.gr)




Δραματοποίησαμε την ιστορία " Το χελωνάκι" το οποίο ηρεμούσε με το δικό του τρόπο. Όταν θύμωνε έμπαινε  στο καβούκι του για λίγο, ηρεμούσε και μετά συζητούσε το προβλημά του.






Τέλος , και στο πλαίσιο της διαθεματικής προσέγγισης της Ζωγραφικής φέτος στο σχολείο μας, γνωρίσαμε τον Γάλλο ζωγράφο Henri Matisse και εμπνευστήκαμε από την τεχνική των cut outs κολλάζ του. Κολλάζ που προκύπτουν από τη χρήση του    "θετικού" και του "αρνητικού" ενός σχεδίου (βλ. nipiorama)









Χωριστήκαμε σε τρείς ομάδες, όσα και τα ζεύγη συναισθημάτων που επεξεργαστήκαμε  και φτιάξαμε τα δικά μας κολλάζ με θέμα   "τα συναισθήματα".








...και το ταξίδι στους δρόμους του νου και της καρδιάς συνεχίζεται.............