Τρίτη, 3 Νοεμβρίου 2015

Τ΄όνομά μου αγαπώ!

Από την αρχή της χρονιάς τα παιδιά βρήκαν στα συρταράκια τους μια καρτέλα που έγραφε τ΄όνομά

τους.Με κάθε ευκαιρία τα παιδιά ¨διάβαζαν" τ΄όνομά τους στη καρτέλα αυτή.

Μια μέρα σκόρπισα στον κύκλο τα γράμματα της Α-Β και τα παιδιά προσπαθούσαν να εντοπίσουν το δικό τους αρχικό γράμμα.Μετά κάθε παιδί τοποθετούσε τη καρτέλα του κάτω απ΄το αρχικό του γράμμα.Τέλος μετρήσαμε πόσα ονόματα αρχίζουν από κάθε γράμμα και βρήκαμε από ποιο γράμμα αρχίζουν τα περισσότερα ονόματα στη τάξη μας.


Καλά όλα αυτά,αλλά μήπως να στολίσουμε ο καθένας το αρχικό του γράμμα και να φτιάξουμε ένα όμορφο καδράκι για το δωμάτιό μας;Η ιδέα ενθουσίασε τα παιδιά που έπεσαν με τα μούτρα στη δουλειά για να φτιάξουν πολύχρωμα μπαλάκια από γκοφρέ και μ΄αυτά να στολίσουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους που είχαν ήδη μάθει.





Λίγες μέρες μετά στη γωνιά της γραφής κάθε παιδί βρήκε ένα ποτηράκι που μέσα είχε τα γράμματα του ονοματός του γραμμένα πάνω σε πλαστικά καπάκια και ένα χρωματιστό γλωσσοπίεστρο  που έγραφε πάνω το΄όνομά του και είχε στην άκρη τη φωτογραφία του παιδιού.

Τους άρεσε πάρα πολύ να συνθέτουν τ΄όνομά τους και το όνομα του φίλου τους που έβρισκαν εύκολα λόγω της φωτογραφίας πάνω στο γλωσσοπίεστρο.



Αργότερα μετρήσαμε πόσα γράμματα έχει τ΄όνομά μας και φτιάξαμε ένα ραβδόγραμμα που μας επέτρεπε να βρούμε αμέσως ποιο όνομα έχει τα περισσότερα και ποιο τα λιγότερα γράμματα καθώς και ποιά ονόματα αποτελούνται από  ίσο αριθμό γραμμάτων.Αυτό άρεσε πολύ στα παιδιά και το ραβδόγραμμα μας έμεινε πολύ καιρό στον πίνακα της τάξης μας.



Η τελευταία δραστηριότητα σχετικά με τα ονόματα ήταν η κατασκευή ενός τρένου που είχε τόσα βαγόνια όσα και τα γράμματα του ονόματος μας. Τα παιδιά ζωγράφισαν και έκοψαν ένα- ένα κάθε γράμμα και τοποθέτησαν σε κάθε βαγόνι του τρένου και ένα γράμμα,αλλά προσέχοντας την σειρά τοποθέτησης,γιατί πια έχουν ήδη καταλάβει πως δεν αρκεί να γράψουμε τα σωστά γράμματα,πρέπει να τα γράψουμε και με τη σωστή σειρά για να μπορεί κάποιος να διαβάσει το δικό μας όνομα.
Εγώ πλαστικοποίησα το τρένο κάθε παιδιού και συμφωνήσαμε να το κολλήσουν στη πόρτα του σωματίου τους,έτσι ώστε όποιος το διαβάζει να καταλαβαίνει ποιος μένει σ΄αυτό το δωμάτιο.







Στη διάρκεια της ενασχόλησής μας με το θέμα μας,συζητήσαμε και διαπιστώσαμε πως τα περισσότερα παιδιά έχουν το ίδιο όνομα με μια γιαγιά ή παππού,οπότε αναφερθήκαμε στο έθιμο που έχουμε εμείς οι Έλληνες  να παίρνουν να παιδιά τα ονόματα των παππούδων ή των γιαγιάδων τους.
Με την ευκαιρία διάφορων θρησκευτικών εορτών,πχ. του Αγίου Δημητρίου που γιόρταζε ο Δημήτρης,είπαμε πως οι περισσότεροι έχουμε το όνομα κάποιου Αγίου ή Αγίας της Εκκλησίας μας και χωρίσαμε τα Χριστιανικά απ΄τα Αρχαία ελληνικά ονόματα.Επίσης προσπαθήσαμε να βρούμε παροιμίες ,τραγούδια και ποιήματα σχετικά με τα ονόματά μας και διαπιστώσαμε πως για μερικά είναι εύκολο να βρούμε,όπως για τον Γιάννη και την Ελένη,αλλά για άλλα είναι δύσκολο,όπως πχ. για την Αργυρώ. Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας ακούσαμε το γνωστό ηπειρώτικο τραγούδι 'Γιάννη μου το μαντήλι σου", το "Για την Ελένη" και ελπίζω κατά την διάρκεια της χρονιάς να έχουμε την ευκαιρία να βρούμε κάτι για όλα τα παιδιά!