Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2015

Σχέδιο εργασίας «Σύμπαν» 1




Α)Ο μύθος του Δαίδαλου και του Ικάρου


Την Παρασκευή 9/1/15 συζητώντας για τον καιρό του χειμώνα ανέφερα στα παιδιά πως αυτός εξαρτάται από τη θέση της Γης σχετικά με τον Ήλιο.Αυτό ήταν!Τα παιδιά άρχισαν έναν καταιγισμό ερωτήσεων σε σχέση με τους πλανήτες,τον ήλιο,το σύμπαν,κτλ..Φυσικά η συζήτηση για τον καιρό του χειμώνα πήγε περίπατο,αλλά δεν πειράζει,άρχισε ένα πολύ ενδιαφέρον σχέδιο εργασίας για το Σύμπαν.

Αμέσως έβγαλα αφίσες,βιβλία,εικόνες που είχα σχετικές με το θέμα και αρχίσαμε την συζήτηση.Το πρώτο θέμα που αναδύθηκε ήταν ο Ήλιος και έτσι ξεκινήσαμε να μιλάμε γι΄αυτόν.
Στα πλαίσια της επεξεργασίας του θέματος ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με τον μύθο του Δαίδαλου και του Ικάρου αφού κέντρισε πολύ το ενδιαφέρον των παιδιών.
Έτσι την Δευτέρα 12/1/15  πριν ξεκινήσουμε την ενασχόλησή μας με το θέμα,σκεφτήκαμε πως θα ήταν ευγενικό να καλέσουμε και τα παιδιά του ολοήμερου στη τάξη μας και να ασχοληθούμε από κοινού με το θέμα.Η πρόσκλησή μας έγινε δεκτή με μεγάλη ευχαρίστηση και έτσι βρεθήκαμε όλοι μαζί παιδιά,νηπιαγωγοί και φοιτητές που κάνουν την πρακτική τους άσκηση στο Νηπιαγωγείο μας αυτές τις μέρες να παρακολουθούμε την διαδρομή των ηρώων μας, κάνοντας ένα μεγάλο ταξίδι στον χρόνο!


Αρχικά αφηγήθηκε τον μύθο ένα παιδί και μετά η κυρία.Αφού τον συζητήσαμε και προσπαθήσαμε ν΄απαντήσουμε στα ερωτήματα των παιδιών περάσαμε στον Η/Υ και στο google maps.Εκεί εντοπίσαμε  στο χάρτη της Ελλάδας την θέση της Αθήνας,της Κρήτης και της Ικαρίας.
Ύστερα, είδαμε την διαδρομή που έκανε ο Δαίδαλος και ο Ίκαρος από την Αθήνα ως την Κρήτη με καράβι και από την Κρήτη ως την Ικαρία πετώντας.


Μετά είδαμε στον Η/Υ πίνακες ζωγραφικής μεγάλων ζωγράφων εμπνευσμένων απ΄τον μύθο και εξηγήσαμε στα παιδιά πως οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι έχουν εμπνεύσει πολλούς καλλιτέχνες ειδικά του Μεσαίωνα.
Εδώ το power point με τα έργα που είδαμε: 
Συζητήσαμε τους πίνακες,περιγράψαμε τι δείχνει ο καθένας και εντοπίσαμε ποια σκηνή του μύθου έχει ζωγραφίσει ο κάθε ζωγράφος. Τελικά τα παιδιά διάλεξαν αυτόν που τους άρεσε περισσότερο και μας είπαν γιατί.
Όλοι οι πίνακες του power point αναφέρουν τον δημιουργό τους και το μουσείο στο οποίο βρίσκονται σήμερα.Αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε ξανά για την αναγκαιότητα ν΄αναφέρουμε πάντα τον δημιουργό ενός έργου και φυσικά να θυμίσουμε στα παιδιά πως τα μουσεία είναι χώροι φύλαξης και έκθεσης των μεγάλων έργων τέχνης της ανθρωπότητας.





Στη συνέχεια παίξαμε ένα παιγνίδι που είχα ετοιμάσει(την ιδέα την βρήκα στο Internet): Είχα πλαστικοποιημένες κάρτες από 6 πίνακες που είχαμε δει προηγουμένως.Τα παιδιά έπρεπε να βάλουν τους πίνακες σε λογική σειρά,ώστε να δείχνουν την ιστορία του Δαίδαλου και του Ικάρου.




Τέλος κάθε παιδί πήρε μια φωτοτυπία με τους πίνακες αυτούς,τους έκοψε,τους αρίθμησε ώστε να δημιουργήσει την ιστορία του Δαίδαλου και του Ικαρου με κάρτες.Οι κάρτες αυτές τοποθετήθηκαν σε φάκελο που έφτιαξαν μόνα τους τα παιδιά και τις πήραν σπίτι τους για να παίζουν.










  Κάποια παιδιά  ωστόσο θέλησαν να ζωγραφίσουν  τον μύθο ,όπως αυτά τον φαντάζονταν.