Παρασκευή, 16 Ιανουαρίου 2015

Βασιλόπιτα

 Την Πέμπτη 15/1/2015,αυτός ο μυστηριώδης φίλος μας που όλα τ΄ακούει,όλα τα βλέπει και όλα τα ξέρει,μας έστειλε τον Αι-Βασίλη και  τον αγαπημένο του τάρανδο  να μας φέρουν δώρα.Το ένα δώρο θα το έπαιρνε το παιδί που θα κέρδιζε το φλουρί της βασιλόπιτας (το άλλο δώρο είναι ακόμα μυστικό και θα μας το αποκαλύψει ο τάρανδος την άλλη βδομάδα!)
Ποιας βασιλόπιτας; Μα φυσικά αυτής που φτιάξαμε στο Νηπιαγωγείο μας παιδιά και Νηπιαγωγοί και των 2 τμημάτων!
Αρχικά τα παιδιά του κλασσικού τμήματος,πήραν τον Αι Βασίλη και τον τάρανδο του και πήγαν στη τάξη του ολοήμερου,για την παρασκευή της πίτας.
Πήραμε όλοι θέσεις γύρω απ΄το τραπέζι με τα υλικά και αρχίσαμε!
Μιλήσαμε για το έθιμο της βασιλόπιτας,βρήκαμε  από ποιες λέξεις αποτελείται η λέξη και ξεκαθαρίσαμε γιατί ονομάζεται έτσι.


Τα παιδιά απαριθμούσαν τα υλικά και είδαν πως έχουμε δύο είδη ζάχαρης.Αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε την διάκριση ανάμεσα στα 2 αυτά είδη ως προς την μορφή στην οποία βρίσκονται.Έτσι καταλήξαμε πως η ζάχαρη που συμπεριλαμβάνεται στο μείγμα της ζύμης είναι κρυσταλλική(είναι κρύσταλλοι ζάχαρης) ενώ η άλλη-η άχνη- είναι σε μορφή σκόνης.
Για να μετρήσουμε τη ζάχαρη και τον χυμό του πορτοκαλιού χρησιμοποιούμε ογκομετρικό δοχείο και εξηγούμε στα παιδιά την χρήση του.Τα παιδιά αντιλαμβάνονται πως οι αριθμοί πάνω στο δοχείο μας βοηθάνε να μετρήσουμε την ποσότητα των υγρών και των στερεών που έχουν τη μορφή σκόνης ή κρυστάλλων.

Βλέπουν πως με το μίξερ αναμειγνύονται ζάχαρη και βούτυρο
Πως τρίβουμε με τον τρίφτη τη φλούδα του πορτοκαλιού,αφού πρώτα την έχουμε πλύνει καλά για να ξεπλυθούν σκόνες,φυτοφάρμακα κλπ.
Μετράνε τις θέσεις της αυγοθήκης για να βρουν πόσα αυγά χρησιμοποιήσαμε στην συνταγή μας
Όταν το μείγμα μας είναι έτοιμο,ενθουσιάζονται με το άρωμα του πορτοκαλιού που αναδίδει την ώρα που  το χύνουμε στα ταψιά μας,αλλά ανυπομονούν και για το τελευταίο στάδιο της παρασκευής που είναι η τοποθέτηση του φλουριού.Εξηγούμε στα παιδιά για ποιο λόγο έχουμε τυλίξει σε ασημόχαρτο το κέρμα και ρίχνουμε το φλουρί στη βασιλόπιτα!
Επειδή όμως το μείγμα ήταν αρκετό , όσο μας έμεινε το βάλαμε σε μια φόρμα σιλικόνης ,σε σχήμα αρκουδάκι (μας αρέσουν πολύ τα αρκουδάκια αλλά και όσα ζώα κινδυνεύουν να εξαφανιστούν ,μιας και φέτος υλοποιείται στο σχολείο μας αντίστοιχο καινοτόμο πρόγραμμα ). Έτσι είχαμε δύο διαφορετικές Βασιλόπιτες. Η μεγάλη είχε φλουρί και το αρκουδάκι δεν είχε.



Τώρα έφτασε η ώρα η βασιλόπιτα να μπει στον φούρνο και το κλασικό τμήμα να επιστρέψει στη τάξη του και να κάνει υπομονή ως ότου τα παιδιά και οι κυρίες του ολοήμερου φέρουν την ψημένη βασιλόπιτα για να την στολίσουμε , να την κόψουμε και ο καθένας να πάρει το κομμάτι του.!
Ο Α ι Βασίλης και ο Τάρανδος ,όπως πάντα ,άγρυπνοι φρουροί μας , δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το τραπέζι μας .
                                                         Να και διακόσμιση....υπέροχη.
                                                      Αν μας άρεσε;Δείτε και μόνοι σας!



Ο Τάρανδος δεν πρόλαβε να φάει ούτε ψίχουλο,αλλά δεν τον πειράζει.Είναι χαρούμενος γιατί το δώρο του άρεσε στην τυχερή που της έπεσε το φλουρί για το 2015!
 Να και η τυχερή μας φίλη , που κέρδισε το φλουρί. Της ευχηθήκαμε  από καρδιάς να είναι πάντα τυχερή  και ευλογημένη στη ζωή της.


Την άλλη μέρα δοκιμάσαμε και το γλυκό σε σχήμα αρκούδας ,επειδή δύο γλυκά θα μας έπεφταν λίγο  βαριά ,εάν τα τρώγαμε μαζί .
Έτσι αφού πρώτα συγκρίναμε την καφέ αρκούδα με την πολική αρκούδα (το κλασικό τμήμα έχει και ένα λούτρινο πολικό αρκουδάκι ) ,επισημάναμε τις διαφορές τους   (ως προς το χρώμα , το μέγεθος ,το είδος της τροφής τους κ.α ),  εντοπίσαμε στον παγκόσμιο χάρτη τα μέρη όπου κατοικούν αυτά τα δύο είδη αρκούδας και τέλος ακολούθησε πάρτι  με το τραγουδάκι 
''αρκούδα καφέ ''.

 




                                                          Και του χρόνου με υγεία και χαρά!!!